Хаас няма да използва аеродинамичния тунел на Тойота. Това обяви Аяо Комацу. Според него е по-добре американският отбор да продължи да работи в съоръжението на Ферари, тъй като това на японците има някои сериозни недостатъци. Хаас също така планира да открие още една база в Обединеното кралство, където да се помещава новия симулатор, разработен заедно с Тойота.
В края на миналия сезон Хаас започна техническо партньорство с Тойота. Японците ще помагат на отбора в сферата на аеродинамиката, работа в симулатора и тестови програми. Очаква се това да донесе сериозни предимства на най-скромния F1 отбор на стартовата решетка
Имаше предположения, че Хаас да може да използва и въздушния тунел на Тойота. Но Аяо Комацу призна, че отборът ще продължи да работи в съоръжението на Ферари в Маранело, което използва близо десетилетие.
Решението на Хаас е правилно от стратегическа гледна точка. Екипът иска да намали максимално разходите за логистика, тъй като тунелът на Тойота се намира в Кьолн. В същото време Хаас иска да разполага с още едно съоръжение във Великобритания, за да рационализира работния процес.
Хаас е единственият отбор, който е базиран в три държави. Офисите на тима се намират в САЩ, докато фабриката за производство на шасито е в Банбъри, Великобритания. Отборът има и свой хъб в Маранело заради партньорството, което има с Ферари.
Създаването на група по аеродинамика в Кьолн или на такава, която да пътува дотам, би увеличило разходите и би усложнило логистиката. Тунелът на Тойота има и специфичен недостатък, който пряко засяга изследванията при болиди с граунд ефект.
„В обозримо бъдеще нямаме планове да напускаме аеродинамичния тунел в Маранело“, сподели Комацу пред Аутоспорт. „За мен това е ситуация, от която печелят всички. Ние и Ферари се борим в един и същи шампионат. Какъвто и специфичен проблем да имате по отношение на апаратурата на аеродинамичния тунел, който е свързан със спецификата на регулациите [граунд ефект]. От Ферари правят изследванията и се занимават се с тях. Ние вземаме полза от това, без да правим нищо.“
„Не виждам никакъв смисъл да се местим от тунела Маранело, за да отидем в този на Тойота, който в момента не разполага с „гумиран“ под. Да, Андрети го използва, но те все още не се състезават в F1″, добави шефът на Хаас.
Кадилак не е единственият отбор, който използва въздушния тунел на Тойота. Макларън работеше в съоръжението в продължение на няколко години. Миналата година тимът от Уокинг откри нов тунел, в който разработва своите болиди. Уилямс и Форс Индия (сега Астън Мартин) също са правили тестове в тунела на Тойота. Дори Ферари използваше за кратко съоръжението в Кьолн, докато обновяваше това в Маранело.
Едно от най-сериозните ограничения за Хаас е симулатора. Отборът е принуден да използва този на Ферари, тъй като не разполага със собствен. Комацу се надява това да се промени в най-скоро време. В момента екипът разработва собствен симулатор с помощта на Тойота, който да се намира близо до фабриката в Банбъри
„Ако погледнете симулатора, миналата година определено не изкарахме повече от 15 дни в него“, обясни Комацу. „Кои други отбори правят само 15 дни годишно на симулатора?“
„По време на състезателния уикенд ние изобщо не правим никакви пробези в симулатора. Мисля, че всички останали го правят. Затова имаме известно изоставане в тази област. Симулаторът в Маранело е единственият, до който имаме достъп. Разбира се, ние сме ограничени и не можем да прекарване там неограничено време.“
„Трябва да изпращаме хора от Великобритания, защото офисът в Маранело до голяма степен е предназначен за хора, които не са пряко свързани с оперативното изпълнение. Ето защо наличието на симулатор близо до базата ни би било огромно предимство“, заключи шефът на Хаас.
Хаас ще покаже новия болид по време на общото представяне на всички отбори в Лондон. Преди това екипът ще направи шейкдаун на Силвърстоун. Очаква се автомобилът за 2025 г. да продължи да използва настоящото предно очакване, а не да последва примера на Ферари.
Building closer to the start of the season
#HaasF1 #F1 pic.twitter.com/mz9AeXEUIa
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 4, 2025