Уикендът на пистата Имола ще бъде изключително специален за Хаас. Американският отбор отбелязва старт №150 откакто влезе в F1 през 2016 г. Целта на екипа по време на Гран при на Емилия Романя е да спечели поне една точка в своя юбилеен старт.
Хаас дебютира в F1 в началото на сезон 2016. Американският отбор направи страхотно впечатление след като Ромен Грожан финишира шести след развяването на карирания флаг в Мелбърн. Две седмици по-късно той се класира пети в Бахрейн, което бе най-добрият резултат за тима в следващите две години
Хаас постига значителен напредък през следващите две години. Базираният в Банбъри отбор финишира на осмо място през 2017-та. Година по-късно Хаас заема петото при конструкторите и записа най-доброто си класиране- четвърто и пето място на Грожан и Кевин Магнусен на пистата Ред Бул Ринг.
От 2019 г. нататък Хаас започва постепенно да изостава. Американският отбор печели само три точки през сезон 2020. През 2021 г. екипът на практика не развива своя автомобил и заема последното място при конструкторите с 0 точки. Миналата година Хаас отново постигна известен напредък и зае осмото място при конструкторите с актив от 37 точки.
Хаас се ръководи от Гюнтер Щайнер. 58-годишният специалист коментира пътят, който отборът е извървял от своето създаване.
„Това, което се откроява за мен, е когато стигнахме до състезателната писта в Мелбърн през 2016 г. Да ви кажа честно много хора казваха, че няма да успеем“, сподели Щайнер.
„Успяхме да го направим и все още сме тук. Това ме кара да се гордея с всички в отбора. Спечелихме точки още в първото си състезание. Това е постижение, което не се е случвало много пъти в историята на F1“, продължи Щайнер. „За мен е много важно да създам отбор, за мнозина също е мечта да създадат отбор. Аз спях да го направя благодарение на Джийн Хаас. Той ни даде нужната подкрепа и ни позволи да го направим. Сега сме в добра позиция и просто се опитваме да ставаме все по-силни и по-силни. Вярвам, че ще го направим“, добави шефът на Хаас.
Старт №150 за Хаас ще бъде специален момент и за Кевин Магнусен. Опитният датчанин започна шестата си кампания като пилот на екипа. Магнусен се присъедини към Хаас в началото на 2017 г. и остана там до края на 2020 г. В началото на 2022-ра 30-годишният състезател изненадващо се върна в редиците на Хаас и дори спечели квалификацията на пистата Интерлагос
„Не ми се струва толкова много [150 състезания], тъй като всичко мина много бързо“, каза Магнусен.
„Досега това беше фантастично пътуване. Имахме някои много специални моменти – разбира се, на първо място беше полпозишънът миналата година в Бразилия. Разбира се, имаше и много други вълнуващи моменти.“
„Винаги е било приятно усещане да печелиш големи точки с този отбор, защото той е толкова малък и се състезава срещу някои гигантски организации. От истински аутсайдери наистина се превърнахме в утвърден отбор от F1. Все още сме една от по-малките компании, но растежът и пътуването като цяло са феноменални и съм много щастлив, че продължавам да съм част от този екип“, добави пилотът на Хаас.
Магнусен се надява да запише още едно класиране в топ 10 на Имола. Датчанинът финишира на девета позиция в последното издание на Гран при на Емилия Романя като преди това бе осми в спринта.
„Връщаме се към европейското време, така че няма да има джет лаг за известно време“, каза Магнусен. „Връщаме се към по-традиционните събития от F1 и към някои наистина страхотни писти. Също така всичко си е както обикновено. Надявам се да продължа силната си форма на Имола и да спечеля точки“, завърши пилотът на Хаас.
Гран при на Емилия Романя може да не се проведе според предварителните планове заради лошите метеорологични условия в района.
150 🆙
It’s a major landmark for us in Imola this weekend as we reach our 150th race in Formula 1 🙌 #HaasF1 pic.twitter.com/tMFP8n2w6o
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 16, 2023