Екипът на Хаас ще представи първия си пакет за модернизация на VF-22 в Унгария, а не във Франция, както бяха първоначалните планове на американците.
Повечето отбори вече са добавили нови части към своите претенденти за този сезон. В Хаас все не са се отказали от това да подобрят своя болид. Преди време Гюнтер Щайнер обясни, че ако трябва да се въведат нови части, отборът иска да е сигурен, че те ще бъдат от полза.
Щайнер бе определил Гран при на Франция като събитието, в което ще бъдат въведени подобренията. Въпреки това предпазливият подход на тима отново се прояви. Очаква се Хаас да свърши още работа във въздушния тунел на Ферари.
Гран при на Унгария ще се проведе една седмица след Гран при на Франция. Изглежда уикендът на Хунгароринг ще е мястото, на което Хаас ще представи значителен пакет от актуализации.
„Може би ще бъде в Унгария“, каза Щайнер пред медиите по време на Гран при на Канада, докато обсъждаше планираното време за поставяне на болтовете за подобренията.
„Направихме крачка назад, защото искахме да проверим нещо друго в аеродинамичния тунел. Сега вече с пълна пара се занимаваме с производството за Унгария. Това е целта ни. Опитваме се да подобрим автомобила, но не знам докъде ще стигнем.“
„Надявам се, че това е голяма крачка в представянето. Не ме интересува как ще изглежда болида. Със сигурност ще видите каква е разликата между този и бъдещият ни автомобил.“
Хаас вероятно е поставил по-голям акцент от всички отбори върху своя автомобил за този сезон. Той е проектиран според всички нови правила. Американският екип е заобиколил всички разработки на своя VF-21 в опит да превърне VF-22 в редовен претендент за точки.
Отборът постигна това, започвайки кампанията като водещ в средата на колоната, въпреки че през последните кръгове имаше сериозни признаци за слизане надолу в подреждането.
Следователно всички надежди на Хаас зависят от този ъпгрейд на Унгария. Щайнер разкри, че след това няма да има никакви промени до края на годината.
„Ще се прехвърлим на автомобила от следващата година. Това е всичко за сезон 2022. Няма да има повече подобрения“, каза той за плана след Унгария.
„Ние просто спираме да произвеждаме части за този автомобил. Винаги продължаваш да се развиваш и очевидно, ако откриеш нещо, което в този автомобил ти дава голямо предимство, тогава го правиш. Но ние не работим специално за този автомобил. След лятната пауза основно ще се фокусираме върху болида за сезон 2023″, завърши Гюнер Щайнер.
Уикендът в Монреал отново бе крайно разочароващ за тима. След като класира и двете коли в Q3, което се случи за пръв път от сезон 2018, Хаас отново не спечели нито една точка. Първо Кевин Магнусен имаше контакт с Люис Хамилтън, който повреди неговото предно крило. Датчанинът бе принуден да влезе в бокса за смяна на този компонент. Неговият съотборник Мик Шумахер се движеше в топ 10, когато проблем с двигателя на Ферари го принуди да се оттегли от Гран при на Канада.
Same vibes 💦#HaasF1 pic.twitter.com/l4Az0ASDBf
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) June 21, 2022