Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хаас вече няма да използва предно окачване в стил Ферари

Хаас вече няма да използва предно окачване в стил Ферари

1555
0
Хаас VF-24
снимка, Хаас

Хаас вече няма да използва предно окачване в стил Ферари. Това каза Аяо Комацу. Японецът иска неговият отбор да бъде все по-малко зависим от Скудерията и да произвежда повече части. Комацу добави, че новият автомобил на Хаас ще бъде коренно различен спрямо VF-24.

Хаас работи с Ферари откакто се присъедини на стартовата решетка през 2016 г. Американският отбор използва задвижващи системи и скоростни кутии, произведени от Скудерията. Тимът също така купува и голям брой компоненти, позволени от правилника.

Традиционно автомобилите на Ферари и Хаас имат много прилики. Въпреки протестите на някои отбори, ФИА не вижда нищо нередно в партньорството между двата отбора и обяви, че те не нарушават правилата. Подобен е случаят между двата отбора на Ред Бул, които споделят общ въздушен тунел и различни части.

Очаква се Ферари да направи сериозни промени в болида за 2025 г. Една от тях е свързана с предното окачване, което вече ще бъде „пулрод“. За последно Скудерията използваше този дизайн в болида от сезон 2015. След това беше взето решение за преминаване към „пушрод“ по подобие на някои съперници тогава. Очаква се връщането на към пулрод да донесе повече предимства на Скудерията, по подобие на Макларън и Ред Бул, които вече няколко години използват такова окачване

Същевременно Хаас не смята да прави сериозни промени в предното окачване. Тимът ще продължи да използва това от 2024 и да направи някои промени. Това решение се дължи на голяма доза прагматизъм и на техническите оценки на инженерите на Хаас.

Комацу подчерта значението на избора за предно окачване. Според японеца, това отбеляза, че той отразява нарастващата увереност на Хаас при вземане на толкова важни решения при разработването на автомобила.

„Това е значим момент. Досега през деветте сезона на Хаас във Формула 1 винаги сме избирали последната спецификация на Ферари и то не защото това имахме достатъчно информация, а защото беше най-сигурният и лесен избор“, сподели Комацу.

Решението за запазване на настоящото окачване беше с участието на техническия директор на Андреа де Зордо, ръководителя на отдела за аерокомпоненти Давиде Паганели и директора по представянето Деймиън Брейшоу.

Според думите на Комацу, че пренасянето на окачването от 2024 г. ще позволи на Хаас да избегне първоначалните аеродинамични смущения, причинени от приемането на нова система. Това на свой ред ще даде възможност за непрекъснато развитие на други критични области на автомобила.

„Те говореха за това през последните няколко сезона, но всъщност така и не промениха предното окачване“, призна Комацу. „Нека да разгледаме нещата от гледна точка на това: „Ако купим предното окачване на Ферари от 2025-та, кога ще имаме налична информация и какво означава това по отношение на аеродинамичния удар?“ Първо трябва да поемеш удара и едва след това да се възстановиш.“

„Сравнявайки това и колко потенциал се отключва срещу [ползата, ако] не спираме развитието, защото пренасяме предното окачване. Инженерите ни са направили подробно проучване. Заключението е, че трябва да пренесем окачването от 2024 г. Сега вече имаме увереността да вземем това решение, докато преди това нямахме такава“, добави шефът на Хаас.

Сезон 2025 ще бъде последният, в който ще се използва настоящата генерация автомобили. Догодина влизат в сила новите правила за задвижващи системи и шасита. Заради това отбори като Уилямс и Заубер насочват почти изцяло усилията си към 2026 г. Но според Комацу, в Хаас трябва да са конкурентни и през тази година и няма смисъл да жертват цяла кампания

„В края на краищата трябва да сме конкурентоспособни и през 2025-та“, каза Комацу. „Не е като да кажем, че се фокусираме само върху 202-та и така да отпишем 2025-та. Това беше оправданието в предишни времена, но точно сега не може да се случи.“

„Затова си казахме: „Кое е най-доброто решение, за да бъдем конкурентни тази година?“. След съответното проучване, препоръката беше, че трябва да изберем пренасяне на някои части от миналата година. Затова казах: „Добре, действайте.“

Макар да запазва същото предно очакване, Хаас ще предприеме различен подход към шасито за 2025 г. Според Комацу, ограниченията в шасито на VF-24 са възпрепятствали някои подобрения в средата на сезона 2024. Това е накарало отбора да преработи сериозно дизайна на VF-25.

„Миналата година разработихме автомобила доста добре, но имаше и определени ограничения, които трябваше да приемем“, каза Комацу. „Нещата, които научихме в средата на сезона за това как да отключим представянето… дори [нещата], които искахме да направим за Силвърстоун и Остин [подобренията]. В крайна сметка не успяхме да направим всичко заради ограничението на конструкцията на шасито. Затова решихме да направим промени за тазгодишния автомобил“, заключи шефът на Хаас.

Хаас ще представи новия болид на 18 февруари в Лондон. Преди това тимът ще направи шейкдаун на Силвърстоун с Естебан Окон. По-късно същия месец Оливър Беърман ще изпробва VF-25 малко преди официалните тестове в Бахрейн. Двамата пилоти ще работят с нови рейс инженери.

Вчера стана ясно, че отборът ще разчита на Кевин Магнусен и през 2025 г. Датчанинът ще бъде в ролята на развоен и тестов пилот. Не се изключва той да бъде на разположение на Хаас в избрани рейс уикенди.