Хаас заздравява алианса с Тойота в F1. Американският отбор привлече дългогодишния служител на Алпин Пиер Генон. Неговата роля ще бъде да ръководи техническото сътрудничество с японския производител, започнало от края на миналия сезон.
Хаас обяви партньорството с Тойота миналия октомври. Така беше потвърдена информацията на различни медии, появил се през лятото. То се състои в различни тестове и съвместни обучения на пилоти, инженери и механици. Това ще даде възможност на пилотите от семейството на Тойота да придобият опит с болиди от F1 и ще позволи на инженерите и механиците да се научат как да анализират огромни количества данни. От ръководството на марката бяха категорични, че няма да участват отново със заводски отбор и да произвеждат собствени силови агрегати.
Партньорството с Тойота е възможност за Хаас да подобри представянето си на пистата, както и да разполага с повече ресурси. Екипът също така ще може да използва въздушния тунел в Кьолн, който е един от най-добрите в света. Допреди година Макларън също използваше съоръжението на японците, преди да открие свое ново. Отборът на Кадилак също прави тестове във въздушния тунел на Тойота от няколко месеца
Днес стана ясно, че от Хаас са привлекли Пиер Генон. Френският специалист има огромен опит в F1. От 2012 г. насам Генон работеше в отбора на Лотус, който после беше ребрандиран като Рено и Алпин. Преди това той е бил част от проекта на Пежо в клас LMP1 и програмата на Продрайв в световния рали шампионат.
„Изключително съм развълнуван, че тази седмица най-накрая ще се присъединя към екипа на Хаас като ръководител на проекта на Тойота с ключовата отговорност да управлявам сътрудничеството между двете страни,“ написа Генон в LinkedIn.
„Имам всичко, което да науча за екипа, проекта и партньора. Готов съм на 100 процента за едно предизвикателство, което ще бъде доста по-различно от предишното. Нямам търпение да се запозная с новите си съотборници и да допринеса за следващите стъпки в прогреса на отбора чрез този нов проект.“
В друго изявление Генон отдаде почит на бившите си колеги от Алпин.
„Големи благодарности на всички, с които имах удоволствието да работя през последните 12 години, независимо дали са все още там, или са се преместили. Благодаря ви за подкрепата, сътрудничеството… И за смеха.“
„Помислих и за Вири-Шатийон, където винаги съм се чувствал добре дошъл. Там има много добри хора и толкова много наследство. За тези, които желаят да продължат да се занимават с моторни спортове на най-високо ниво, се надявам да намерят това, което искат. Не се съмнявам, че Енстън също е все още пълен с таланти и ще осигури жестока конкуренция в следващото ми приключение“, каза французинът.
В началото на януари се заговори, че Тойота обмисля пълноправно завръщане в F1. Японците участваха с пълен заводски отбор в периода 2002-2009 г. Въпреки огромните инвестиции и ресурси, Тойота така и не успя да запише победа. В по-голямата част от времето екипът се намираше в средата на колоната и рядко се бореше за класирания на подиума. След разочарованието през сезон 2009 Тойота реши да се изтегли от F1 и насочи към други шампионати.
Have you entered our competition to win tickets to F1®75 Live?
We’re giving fans the chance to see our 2025 livery launched live in London on Tuesday February 18th.
All you have to do is head to Haas+ and enter your details, it’s that simple!
#HaasF1 #F1
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) January 29, 2025