Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тойота няма да произвежда задвижващи системи за F1

Тойота няма да произвежда задвижващи системи за F1

1128
0
Тойота и Хаас
снимка, Хаас

Тойота бързо тушира спекулациите за пълноправно завръщане в F1. Японският производител отрече да произвежда задвижващи системи след влизането на новите технически правила или отново да участва със заводски отбор.

Тази сутрин стана ясно, че Тойота отново ще има присъствие в света на F1. Марката подписа договор за техническо партньорство с Хаас. То ще включва съвместна работа на двете организации по програми за тестове, аеродинамични разработки и производство на различни части

Това е първи случай от 15 години насам, в който името на Тойота ще присъства в F1. За последно японците участваха в световния шампионат през 2009 г. След това беше взето решение за прекратяване на заводската програма поради незадоволителни резултати.

Решимостта на Тойота да обучава пилоти и технически персонал неминуемо предизвика разговори, че това може да е опит за проучване на F1, последвано от официално завръщане в спорта.

Един от вариантите е Тойота да разработи върху свой собствен турбо-хибриден двигател, който да се включи през 2028 или 2029 г. Японците познават много добре хибридните технологии и имат успешни програми в шампионати като WEC и WRC.

Ръководството на Тойота бързо тушира такива спекулации. Според изказване на един от шефовете в моторспорт отдела, партньорството с Хаас е всичко, за което се мисли в момента. Според него приоритет за Тойота е използването на знанията, придобити чрез сделката, за да се подобри развитието на шосейните автомобили. Следователно марката не планира  разширяване на участието си във Формула 1.

„В момента нямаме план да навлизаме в сферата на задвижващите агрегати“, сподели генералният мениджър на Тойота Масая Каджи. „Нямаме план и за собствен отбор в F1. В момента най-добрата ни възможност е да работим с Хаас, нищо повече.“

Същевременно директорът на Хаас Аяо Комацу обяви, че първоначалният приоритет е да се определят областите, в които Тойота може да допринесе за най-голямо подобрение

„Това не е краткосрочна задача“, обясни Комацу. „Определените проекти, които избрахме за начало, са свързани с това кои области ни липсват и в кои области нямаме възможности, както и в кои области Тойота вече има голям опит.“

„Очевидно подбираме проекта така, че да има най-голямо и бързо въздействие. По време на това партньорство ще се разбираме все повече и повече и ще има много области, в които можем да работим заедно“, добави директорът на Хаас.

Според Тойота, сътрудничеството с Хаас мотивирано от желанието на компанията да подобри технологиите за своите шосейни автомобили.

„Както знаете, автомобилите от F1 са снабдени с най-модерните технологии в света. Аеродинамиката, например, е изключително важна технология за електрическите автомобили“, каза Такахаши Томоя.

„Вярвам, че ще дойде ден, в който ще можем да върнем получените технологии в серийните автомобили. Вярвам, че хората, които са се сблъскали с това високо ниво на технологиите, ще създадат и бъдещия сериен автомобил. Затова бих искал да ги използваме пълноценно в бъдещите ни модели“, добави президентът на Toyota Gazoo Racing.

Междувременно председателят на Тойота на Акио Тойода обясни, че повторното участие в F1 след толкова дълго отсъствие се дължи на промяната на обстоятелствата в компанията. Именно Тойода взима решението марката да се изтегли от Формула 1 в края на 2009 г.

„По онова време [когато се оттеглихме от F1], Тойота се интересуваше повече от това да направи по-голяма компания, отколкото да прави по-добри автомобили“, каза Тойода.

„Тогава реших, че целите на компанията са продажбите и печалбите и че този вид дейност [F1] не е много подходяща за компанията. Сега ние се трансформираме в компания, която създава по-добри автомобили на базата на моторните спортове. За да направим това ни трябват хора, които могат да поемат отговорност за такова нещо“, добави президентът на Тойота.