Исак Хаджар поднесе една от най-приятните изненади в днешната квалификация на Сузука. Пилотът на Рейсинг Булс стигна до Q3 и даде седмо време въпреки проблемите, които имаше в кокпита. В същото време новият пилот на Ред Бул Юки Цунода отпадна в Q2 и даде 15-то време, а Лиам Лоусън финишира една позиция пред него.
Хаджар направи много силно впечатление след първия ден от рейс уикенда в Япония. Френският пилот финишира трети във втората свободна тренировка на Сузука. Разбира се, резултатът му не трябваше да бъде възприеман много сериозно заради множеството прекъсвания на сесията. Той обаче беше по-бърз от новия си съотборник Лиам Лоусън, както и от Цунода.
Днес Хаджар даде 10-то време в последната свободна тренировка за Гран при на Япония, изпреварвайки отново Лоусън. По време на сесията той се оплакваше от проблем в кокпита, заради които спря няколко пъти в бокса.
Проблемите на Хаджар продължиха и в квалификацията за Голямата награда на Япония. Пилотът на Рейсинг Булс продължаваше да се оплаква от неизвестен проблем в кокпита и отново мина през бокса. В крайна сметка той успя да прескочи първия сегмент от сесията и да запише достатъчно добро време.
Хаджар имаше проблеми и във втората част от квалификацията на Сузука. Това обаче не му попречи да финишира в челната десетка и да продължи участието си в сесията. Французинът отново изпревари Лоусън и Цунода, които отпаднаха в Q2 и разочароваха с представянето си
Хаджар заяви, че е трябвало да „издържи“ на болката, която се изпивал по време на квалификацията. Той беше видимо доволен от седмото място, което записа след края на сесията на Сузука.
„Беше кошмар“, каза Хаджар. „Просто се справих. Честно казано, наистина се гордея с мен, с обиколката, която направих в Q1. Тя беше невероятна.“
„Разбрах, че съм допуснал грешка. Бях си казал „Добре, това не е ок“ и всъщност едва не катастрофирах. Но в крайна сметка бях добре. Трябваше да изскоча и да скоча обратно в болида в кратката пауза между двете сесии.“
„В Q1 нямаш време да се върнеш обратно, така че трябваше да се справя по никакъв начин и да премина през Q2. Но когато се върнах в автомобила, сложих отново коланите и всичко беше наред. Оказа се, че това е било просто една болка“, добави пилотът на Рейсинг Булс.
Хаджар призна, че е ставал все по-смел с напредване на квалификацията. В Q3 той е успя да натиска малко повече и да даде седмо време, изпреварвайки своя идол Люис Хамилтън.
„Все още не бях доволен от всичко. След всяка обиколка постигахме добри подобрения по отношение на баланса, настройките. Честно казано, колата просто оживя в последната обиколка. Беше фантастично. Ако трябва да съм честен; не можех да стана много по-бърз“, обясни французинът.
„Усещаш нещо различно, когато знаеш, че си започнал последната обиколка на Q3. Чувстваш се сякаш: „Просто ще добавя още малко навсякъде“ и просто се надяваш това да се задържи до финала. Количеството фокус, което се изисква, е много голямо. Аз бях на 100% в Q3 а преди това не бях, така че просто успях да бъда достатъчно смел, за да направя допълнителна стъпка напред“, заключи Исак Хаджар.
Същевременно Юки Цунода записа доста разочароваща първа квалификация с Ред Бул. Японецът имаше проблеми с управлението на RB21 и едва прескочи Q1. След това той не успя да запише достатъчно конкурентен резултат и беше елиминирам във втория сегмент от сесията
„Мисля, че загрявката не протече както исках. Все още се уча“, призна той, когато бе попитан какво се е случило в последната му обиколка в квалификацията. „Мисля, че загряването на гумите беше добре. Знаех, че може би ще бъде малко компромисно.“
„Жалко, че не успях да извлека най-доброто от автомобила. Той изглеждаше доста добре от Q1 и просто имах чувството, че всичко ставаше все по-лошо и по-лошо. Голям срам. Доверието ми в автомобила поне сега е добро, просто днес не успях да събера всичко. Много тъжно“, добави пилотът на Ред Бул. Цунода даде 15-то време, но ще потегли с едно място по-напред заради наказанието на Карлос Сайнц.
„Everything got worse and worse“
A frustrated Yuki Tsunoda had a disappointing first qualifying session for Red Bull #F1 #JapaneseGPhttps://t.co/50A9NvujXm
— Formula 1 (@F1) April 5, 2025
Другият пилот на Рейсинг Булс Лиам Лоусън също не се представи на много високо ниво. Новозеландецът също отпадна в Q2 и ще потегли точно пред Цунода.
P7… you love to see it
LL30 with a mega drive and all to race for
#F1 #VCARB #JapaneseGP pic.twitter.com/1xSRgq7uNw
— Visa Cash App Racing Bulls F1 Team (@visacashapprb) April 5, 2025