Ник Хайдфелд подчерта, че според него сликовете на Бриджстоун ще бъдат най-голямото предизвикателство пред пилотите при настройването на болидите.
Въпреки че новите крила за 2009 година привлякоха най-много внимание, германецът е на мнение, че усвояването на характеристиките на гумите ще бъдe най-важно догодина. Реално параметрите на сликовете са същите като при гумите с канали, което ще рече, че би трябвало да има по-голямо сцепление с премахването на каналите.
„Има разлики в настройването на болида, но това предимно се дължи на гумите, не на аеродинамиката” – казва Хайдфелд. „Всички знаят, че задните гуми ще се въртят като луди и това е основното нещо, върху което работим.”
„Иначе има много по-малко притискане, което означава и по-ниско сцепление, но най-голямото предизвикателство са гумите. Изглежда, че имаме много повече сцепление отпред, отколкото отзад.”
Въпреки че миналия месец в Барселона отборите не успяха да генерират достатъчно високи температури при студените условия, то на Херес сега пилотите имаха силно износване на задните гуми. Това кара колите да презавиват с течение на обиколките.
Същевременно Хайдфелд подчертава, че въпреки известните проблеми поне тази година той няма да има проблеми със загряването на предните гуми в квалификациите.