Отборът на Мерцедес притежава единствената характеристика, която липсва и на Ред Бул, и на Ферари – издръжливост, коментира Мика Хакинен. В анализа си за Гран при на Канада за Унибет той сподели, че и двата отбора, водещи битка в челото на колоната, имат грижи с колите.
„Мерцедес притежава единственото, което липсва и на Ред Бул, и на Ферари: издръжливост. Те са достатъчно бързи, за да са постоянно третата по скорост кола на пистата. Пилотите на Мерцедес взимат добри точки всеки път, когато Ред Бул или Ферари имат някакъв проблем“, коментира Хакинен
Great work at the #CanadianGP, @MercedesAMGF1! 🙌😎 @LewisHamilton brings home a well deserved and hard fought P3! @GeorgeRussell63 continues his streak of consecutive top-5 finishes, starting from P8 and crossing the line in P4. 👏 pic.twitter.com/CUvHAu1ZLX
— Mercedes-AMG Motorsport (@amgmotorsport) June 20, 2022
„(В Канада) нещата изглежда напреднаха по отношение на настройките. Отборът опитва нови неща по автомобила, понякога ситуацията бе много трудна и за двамата пилоти, но представянето миналата неделя изглеждаше позитивно.“
„Единственият проблем за Ред Бул изглежда е издръжливостта. В тима отново имаха грижи в състезанието – този път със Серхио Перес. Това вероятно е изнервило отбора в ден, когато Макс [Верстапен] трябваше да оползотвори шанса да увеличи аванса си пред стартиращия от дъното на грида Шарл Льоклер. Постигнаха страхотен резултат, което сигурно е донесло облекчение. Издръжливостта като че ли е единственото нещо, за което Макс, Чеко и екипът трябва да се тревожат.“
Two former team-mates who gave it everything 💪 Respect, @Carlossainz55 🤜🤛 pic.twitter.com/Jm5zJkUR7j
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) June 21, 2022
„Ферари има бърза, но трошлива кола. Шефът на отбора Матия Биното е прав да твърди, че е по-добре да имаш бърз автомобил с някои грижи с издръжливостта, отколкото завършващ, но бавен болид. Ако отборът преодолее тези проблеми, Шарл и Карлос [Сайнц] определено могат да са предизвикателство за Ред Бул, макар че разликата от 49 точки между Макс и Шарл няма да е лесна за наваксване. Ферари не просто трябва да печели състезания, а и Макс да има някакви проблеми.“
Според Жак Вилньов практически е неизбежно Верстапен да се отърве без технически проблеми.
Хакинен пък приветства опита на ФИА да вземе мерки по отношение подскачането на новите коли във Формула 1
Федерацията не се справи особено добре с въпроса. Двукратният световен шампион обаче смята, че управляващата спорта организация е постъпила правилно.
„Добре е, че ФИА чува тревогите относно безопасността на пилотите. Както обикновено, най-добрият начин нещо да се поправи, е да се измери точно какво се случва и след това да се вземат решения, базирани на получените данни. Разбира се, някои отбори искат да видят промени, особено ако подскачането прави колите им неконкурентоспособни. Но след като ФИА, отборите и пилотите получат точна картина на това какво наистина се случва, могат да се предприемат правилните стъпки“, обясни Хакинен.