Начало Избрани Хамилтън: Балансът на автомобила не се усещаше добре в първия стинт

Хамилтън: Балансът на автомобила не се усещаше добре в първия стинт

1497
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън, снимка Спас Генев

Люис Хамилтън завърши на четвърта позиция в днешната Гран при на Унгария. Пилотът на Мерцедес потегли от полпозишън, но загуби три места още на старта. След това той така и не успя да поддържа темпото на автомобилите пред себе си и призна, че не е бил в най-добрата си форма от повече от една година.

Хамилтън направи страхотно впечатление по време на вчерашната квалификация. Пилотът на Мерцедес запис феноменална последна обиколка в Q3, изпревари Макс Верстапен с три хилядни и спечели сесията. По този начин британецът записа първи полпозишън от Гран при на Саудитска Арабия 2021

За съжаление, Хамилтън направи лош старт. Състезателят на Мерцедес бе задминат както от Верстапен, така и от съперниците си от Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри.

Седемкратният световен шампион изпитваше затруднения по време на първата част от надпреварата на Хунгароринг. По-късно обаче неговият автомобил „оживя“. Това позволи на британеца да навакса част от загубеното и да изпревари Пиастри. В края на надпревара той се движеше с невероятно темпо и стопи голяма част от пасива си спрямо Перес. В крайна смета той остана на около секунда и половина спрямо мексиканеца.

„Първоначалното ми старт не беше най-лошят, който някога съм имал, но не беше толкова добрър, колкото на другите. Отворих доста широко завоя и също така бях изпреварен от двете коли на Макларън. След това нямах темпото, за да се справя с тези, които бяха пред мен“, сподели Хамилтън.

„Балансът на автомобила не се усещаше добре в първия стинт. Имах много недозавиване, презавиване и проблеми със стабилността в завоите. С напредването на стинтовете автомобилът започна да става по-управляем“, продължи Хамилтън. „Последният стинт беше много по-добър. Темпото, което имахме в края, беше много силно. Ако го бяхме запазили такова през цялото време, то със сигурност щяхме да имаме много по-добър ден“, обясни пилотът на Мерцедес.

„Въпреки това ще се възползвам от положителните страни на този уикенд. Отборът положи невероятни усилия, за да ми помогне да заема полпозишън. Все още ни предстои много работа, за да победим Ред Бул в дадена Гран при, но ще продължим да натискаме“, допълни Люис Хамилтън.

Другият пилот на Мерцедес Джордж Ръсел финишира шести. Младият британец имаше кошмарна квалификация, заради която потегли едва 18-ти. Подобно на Серхио Перес, Ръсел заложи на алтернативна стратегия и използва твърди гуми в началото. Това в крайна сметка му помогна да спечели много позиции в края на надпреварата, включително срещу Карлос Сайнц от Ферари. Ръсел бе седми при развяването на карирания флаг, но мина едно място напред заради наказанието на Шарл Льоклер

„Шестото място надмина очакванията ни за днешния ден. Това определено беше добро възстановяване. Смятахме, че ще 11-ти ако бяхме в типично състезание, или пък седми, ако използвахме максимално всичко“, каза Ръсел.

„Доволен съм от начина, по който премина състезанието. Автомобилът беше наистина бърз. Това място е една от любимите ми писти. Като отбор обикновено се представяме добре тук, така че имах чувството, че ще сме бързи.“

„Разбира се, малко съм разочарован, тъй като не успяхме да постигнем резултати вчера. Смятам, че можехме да сме точно там. Ако имахме два автомобила отпред, динамиката се променяше напълно. Въпреки това увеличихме разликата в шампионата на конструкторите, така че ще се възползваме от това. Този уикенд ни донесе много положителни резултати и научихме много. Ще отидем отново в Спа следващата седмица и се надявам да бъдем по-силни“, добави пилотът на Мерцедес.