Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело във втората тренировка за Гран при на Унгария

Хамилтън начело във втората тренировка за Гран при на Унгария

24
0
Фернандо Алонсо

Люис Хамилтън (Макларън) бе най-бърз през вторите 90 минути за подготовка за Гран при на Унгария. Тренировката бе повлияна от дъжд, завалял около 40 минути преди края й, но отборите все пак успяха да изпробват меките гуми за уикенда. Втори в подреждането е Кими Райконен (Лотус) пред Бруно Сена (Уилямс).

Сесията започна при температура от 29 градуса на въздуха и 48 на асфалта, но вероятността да завали се увеличи. Съобщенията към състезатели за дъжд бяха подавани почти от самото начало, което предизвика доста ранни проби на екипите с гуми софт.

Ромейн Грожан пръв от пилотите на големите отбори сложи меката смес. Състезателят на Лотус се завъртя по-малко от 10 минути след началото и счупи носа на колата си. При следващото излизане (след като механиците оправиха повредите) вече беше със софт, а това се случи след около половин час работа.

В този момент начело на класирането бе Фелипе Маса с време 1:22.831 мин, следван от съотборника си във Ферари Фернандо Алонсо (който явно бе успял да се справи с нестабилността на предната част на колата си) и Кими Райконен, като постиженията им бяха дадени с медиум. Точно тогава обаче повечето тимове решиха да изпробват меките гуми, за да не изтърват възможността, когато дойде дъждът. Това се случи близо 50 минути след началото, а начело след доста смени на челната позиция излезе Хамилтън с 1:21.995 мин. След него се наредиха Райконен, Сена, Маса, Алонсо, Дженсън Бътън, а времената бяха дадени със софт.

В Макларън имаха доста работа и през тази тренировка, за да съберат възможно най-много данни за малката промяна на пода на колите си и модификациите на окачването. Пилотите на тима бяха най-бързи в първата сесия на Хунгароринг, но и двамата поискаха промени в настройките. При Бътън инженерите решиха да пробват поведението на MP4-27 с различни реглажи на окачването. Хамилтън пък се обади на екипа си в началото на сесията и каза, че усеща вибрации и странен шум в болида след промените. Данните обаче не показваха какъвто и да е проблем, както и съобщиха от питуола на пилота.

На трасето настъпи пълно затишие с пристигането на дъжда – всички пилоти се прибраха по боксовете си, а температурата на асфалта падна много само за няколко минути до 30 градуса.

Жан-Ерик Верн реши да провери какво е положението на пистата и излезе с гуми за мокро, докато Михаел Шумахер предпочете интермедии. Те бяха последвани от Нико Розберг и Сена (също с интермедии). За малко всички пак се върнаха в питовете, след като Шумахер излетя и се удари в предпазната стена от гуми. Немският пилот бе невредим след инцидента, но колата му пострада.

Дъждът не спря толкова бързо колкото се очакваше, а и пистата не изсъхваше въпреки високата температура на въздуха. Най-опасни за пилотите бяха локвите по асфалта. Неоттичащата се вода доведе до няколко излитания от трасето, но без сериозни последствия. Условията се подобриха най-много в края на тренировката, когато и почти всички състезатели излязоха на трасето. Размествания в подреждането обаче не настъпиха.