Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф призна, че в екипа са сбъркали с избора на гуми за Люис Хамилтън в Гран при на Монако. И че британецът е спасил Сребърните стрели, успявайки да задържи зад себе си Макс Верстапен и Себастиан Фетел, и да спечели състезанието.
Ранното излизане на колата за сигурност доведе до влизане в бокса на водещите пилоти за нови гуми. Верстапен, Фетел и Ботас (след сблъсъка си с Макс) сложиха типа хард, с който да изкарат в оставащите 67 обиколки.
Докато на Хамилтън бяха поставени медиум. С тях той имаше много проблеми в края, но удържа лидерството.
„Очевидно това (поставянето на гумите медиум) беше грешното решение, обясни случилото се Волф. – Мислехме, че гумите ще издържат до финала. А това не се случи. Но Люис ни спаси с неговото каране.
Според нашите изчисления, с медиум можеше да се изкара до финала, ако ги поставим в обиколка 15 или 16 с правилното им контролиране, заяви Волф. – Не изглеждаше удължаването с няколко обиколки да е толкова значимо. Но след около 20 обиколки видяхме, че се появи грейнинг на предна лява гума. И Люис започна да се оплаква от това.“
Волф каза още, че от от грейнинга се е появило недозавиване в колата на Люис. И е било ясно, че ще е много трудно да стигне с тези гуми до финала.
„Оставаха 40 обиколки, но ми напомниха, че всъщност те са равняват на 20 тура на нормална писта и трябва да се успокоя, заяви австриецът. – Но когато обиколките намаляха на половина, в гумите нямаше останало нищо. И това водеше до масивно недозавиване в бавните завои.“