Начало Formula 1 News Хамилтън удържа победата в Монако

Хамилтън удържа победата в Монако

3515
0
Хамилтън и Верстапен
Атаката на Верстапен срещу Хамилтън в края, снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Монако

Люис Хамилтън спечели четвърта победа за сезона, като удържа на натиска от Макс Верстапен в Гран при на Монако. Така той увеличи преднината си на 17 точки пред съотборника си в Мерцедес Валтери Ботас, който завърши трети, а втори зад Люис се класира Себестиaн Фетел с Ферари.

Финалната линия на метри зад Хамилтън пресече Макс Верстарен. Той го притискаше до самия край с по-твърдите си гуми, а две обиколки преди финала се стигна и до удар на Новия шикан. Но Люис имаше късмет да няма сериозни щети и спечели 77-aта победа в кариерата си.

Посвети я, разбира се, на починалия наскоро Ники Лауда. Изборът на по-меки гуми медиум при смените му напомни на Китай 2007 г. Но в крайна сметка гумите му издържаха и не бе изпреварен на тясното трасе. След награждаването Люис скочи в големия басейн, за да охлади емоциите си.

Верстапен бе преместен четвърти, защото при излизането от пита при ранните смени на всички още в 13-ата обиколка удари Ботас и бе наказан с добавяне на 5 сек към времето му.

Зад лидерите на финала се наредиха Гасли – пети, следван от Сайнц, Квят, Албон, Рикиардо.

На старта този път Люис не ускори перфектно, но късото разстояние до първия завой му гарантира запазване на лидерската позиция. Зад гърба му Верстапен опита атака срещу Ботас, но нямаше шанс и се качи трети по Бо Риваж, следван от Фетел. Дани Рикиардо изпревари Магнусен и зае петата позиция. Зад датския пилот се наредиха Гасли, Квят, Албон, Хюлкенберг.

На фибата с много смела маневра тръгналият 15-и Шарл Льоклер изпревари Ландо Норис. Така спечели една позиция и се залепи зад Грожан. Започна веднага атаки след 4-ия тур. Пред френския пилот бе групата, завършваща с Хюлкенберг. Шарл стартира с по-твърдите гуми медиум, но бе по-бърз от започналия със софт гуми съперник! В края на 9-ата обиколка Льоклер влезе отвътре на Раскас и изпревари Грожан по великолепен начин.

В следващия тур опита да направи същото и с Хюлкенберг, но този път се стигна до контакт, завъртане на младия пилот от Монако и спукване на задна дясна гума. На 3 колела пилотът на Ферари стигна до бокса и сложи най-твърдите гуми, за да не сменя до финала. Но той се върна на пистата с обиколка зад лидерите.

За да почистят пистата от парчетата от неговата гума и карбоновите отломки, както и от парчетата от Хълк, на пистата излезе кола за сигурност.

Незабавно последваха спирания в бокса на лидерите, едва в 13-ата от 78 обиколки. Хамилтън и Ботас сложиха медиум гуми, а Фетел и Макс – хард.

При излизането си след смяната в пита Макс притисна Ботас и се стигна до удар, като се увреди новата гума на Валтери и той пак спря в бокса след обиколка и сложи хард. Но вече бе четвърти зад Хамилтън, Верстапен и Фетел, пред Гасли и Сайнц, който не спряха за смяна. Макс беше наказан от комисарите с 5 сек, но вече бе на втората позиция и започна веднага след рестарта да притиска Хамилтън.

След 14-ата обиколка състезанието бе рестартирано, като освен Ботас губещи бяха и Рикиардо и Магнусен, които се оказаха 13-и и 14-и. Те също смениха гуми. Само след още обиколка на Раскас Кубица бе завъртян от Джовинаци. Пистата бе блокирана, но пилотите бързо се разплетоха и състезанието продължи.

Италианецът бе наказан след това с 10 сек. Блокиран зад тях бе и Льоклер, който спря след още 1 тур за един от четирите си комплекта нови гуми софт, които му останаха от вчера. Само след още обиколка обаче се прибра окончателно, защото колата очевидно бе силно повредена и неуправляема.

Напред колоната не се разкъсваше, като Макс бе само на 0.7 зад Хамилтън, а на още 0.7 сек бе Фетел.

Ботас пък беше на малко над 1 сек зад германеца. Само Люис бе с гуми медиум, които трябваше да издържат до финала.

Той обсъждаше ситуацията с бокса, докато маршалите наказаха Верстапен с 5 сек, за опасно излизане срещу Ботас. Дистанциите на пистата между всички тях оставаха под 1 сек! Зад тях пилоти като Гасли, които не бяха сменили гуми при колата за сигурност, започнаха с редовните смени на софт.

След 30-ата обиколка Верстапен силно притисна Хамилтън, а Фетел започна да изостава на над 1.5 сек. Люис каза по радиото, че предна лява гуми си отива, а не бе изминала още половината дистанция. Англичанинът разчиташе леките капки да се превърнат в истински дъжд и всички да трябва да спрат. Комуникацията между Люис и Пит Бонингън не спираше, като шампионът питаше дали има нов хард при евентуален втори стоп, но засега предна лява изглеждаше добре, а от бокса му казаха, че и при Макс може да се наложи смяна.

Играта със състоянието на гумите продължи изключително дълго.

Независимо от разговорите, времената на Люис се подобряваха, а след 56-ата обиколка той вече бе над 1 сек пред Макс, който не бе в изгодна позиция толкова обиколки зад съперника.

Но след още два тура, 20 преди финала Верстапен пак натисна и се доближи на 0,5 сек! Хамилтън се обади отново на Боно и му каза, че губят това състезание, защото вече не може да задържи колата зад себе си. Но Макс обсъждаше със смяната на предавките с тима, пък и си имаше 5 секунди наказание, които дори при изпреварване правеха Люис победител.

По-назад с по-късни и точни смени на гумите зад Гасли се наредиха Сайнц и пилотите на Торо Росо. А на метри битка водеха Рикиардо, Перес, Магнусен, Хюлкенберг.

В Ред Бул решиха да сложат меки гуми на Гасли 10-тина тура преди края, за да направи най-бърза обиколки, защото имаше комфортна преднина пред Сайнц. 2 обиколки преди финала все пак Макс опита атака.

Стигна се до сблъсък на Новия шикан. Но Люис имаше шанс да няма сериозни щети и спечели. Верстапен финишира 2-и, но бе класиран 4-и. Така местата на подиума допълниха Фетел и Ботас. Наказание за Макс за удара с Люис не последва.