Люис Хамилтън бе пети, а съотборникът му в Мерцедес Джордж Ръсел – шести в квалификацията за Гран при на Абу Даби. Седемкратният световен шампион коментира след сесията, че подскачането, което бе един от най-сериозните проблеми на F1 W13 в началото на сезона, се е завърнало, но е само един от множество проблеми.
„Подскачането се завърна, така че управлението не беше лесно. Определено не очаквах толкова голяма разлика. Губим 0,6 сек на правата“, обясни Хамилтън
„Ситуацията напомня на някои състезания отпреди, да речем, Остин. Имах и проблем със спирачките, но подскачането създаде най-сериозни грижи. Челното съпротивление е най-голямата ни слабост. Има и още неща.“
„Очевидно е, че имаме аеропритискане – просто трябва да създадем по-ефективен автомобил. Според мен всички в отбора знаят точно какви са проблемите ни и какво сме сбъркали. Уверен съм, че ще избегнат тези характеристики, когато конструират болида за догодина.“
„Нямам търпение за вторник, когато за последно ще карам тази кола. Никога повече няма да седна в нея. И няма да я поискам за себе си в договора!“, каза още Хамилтън.
Тото Волф също не пропусна да отбележи „качествата“ на тазгодишния болид на Мерцедес.
„Този автомобил винаги ще има специално място в колекцията ни – някъде много назад в дъното!“, каза Волф.
Ръсел също посочи, че Мерцедес-ът пак подскача – във високоскоростните завои
„Това не е особено приятно“, продължи по-младият англичанин. „В последните две надпревари нямаше високоскоростни завои, съответно подскачането липсваше.“
„Добре е, че ФИА въведе промени за догодина, защото е очевидно, че подскачането не е елиминирано. Надявахме се на по-добри времена в квалификацията, но утре ще сме в по-добра позиция в състезанието. Темпото ни в дълги серии изглеждаше конкурентоспособно.“
„Надпреварата ще е интересна. Има доста опции за стратегия. Очаквам Ред Бул да са далеч напред, но се надявам да сме в състояние да преследваме Ферари. Да видим какво ще стане утре. Ще се борим до последно“, допълни Ръсел.
View this post on Instagram