Начало Избрани Хамилтън приветства новото оформление на пистата Каталуния

Хамилтън приветства новото оформление на пистата Каталуния

1336
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън, снимка Спас Генев

Люис Хамилтън приветства новото оформление на пистата Каталуния. Пилотът на Мерцедес напълно подкрепя липсата на шикана в последния сектор на трасето и заяви, че очаква то вече да бъде по-забавно за каране.

Каталуния е едно от най-известните трасета в F1. Пистата непрекъснато приема стартове от световния шампионат от 1991 г. насам. Първоначалната дължина на Каталуния е 4.747 км. През годините пистата претърпява няколко промени в своето оформление

Най-известното изменение в Каталуния бе направено през 2007 г. Тогава беше въведен шикан в третия сектор на трасето. Неговата цел беше предложи предимствата на бавен завой, водещ към дългата права, както и да помогне на автомобилите от F1 да се следват по-близо един друг. В допълнение трябваше да бъде намалена скоростта на болидите в последния сектор на пистата.

Вместо това обаче версията с шикан и високи бордюри се оказа досадна и неподходяща. Тази промяна превърна последния завой в зона за ускорение. Това само по себе си означава, че автомобилите от F1 се следват по-трудно и се нуждаят от известно време, за да се възползват от някаква въздушна струя.

От края на 2022 г. ръководството на пистата Каталуния предприе необходимата работа за „заличаване“ на тоз участък. Трасето поиска от ФИА хомологация от клас 1 за новото по-бързо оформление. В края на февруари ръководството на пистата обяви, че е получило най-високата оценка от ФИА. Това позволява F1 да се състезава на класическата конфигурация на трасето за първи път от сезон 2006 насам.

Хамилтън призна, че изобщо не е бил фен на този неприятен шикан в последния сектор на пистата Каталуния

„Нашият автомобил никога не е харесвал този шикан. Аз също никога не съм го харесвал“, каза Хамилтън.

„Сега вече ще излезем от 12-и завой и след това ще караме равномерно през последните два завоя. Това ще бъде чудесно за вратовете ни и чудесно за износването на гумите. Очаквам да бъде забавно“, добави пилотът на Мерцедес.

Шарл Льоклер също коментира новото оформление на пистата Каталуния. Пилотът на Ферари очакваше, че голямото натоварване на лявата предна част на болида ще увеличи износването на гумите.

„Смятам, че лявата предна част на автомобила ще „плаче“ през цялото състезание. Очаквам това да е така при всички“, каза Льоклер.

„Това ще бъде голямо предизвикателство по отношение на настройките. Ще опитаме да помогнем да помогнем повече на лявата част на колата колкото е възможно повече. Надявам се, че ще подобрим управлението на гумите благодарение на новите части в болида. Честно казано защото очаквам това да е най-важното нещо по време на уикенда в Каталуния“, добави състезателят на Ферари.

Ландо Норис се съгласи с коментарите на колегите си. Британецът също очаква управлението на гумите да стане още по-важен фактор на пистата Каталуния.

„Завой №12, който първоначално беше десен, вече беше убийствен за предната лява част. Сега вече имаме два високоскоростни завоя“, заяви Норис. „Това да се превърне в състезание за управление на гумите дори повече от това, което беше досега.“

„Може би това подтиква всички да бъдат по-скоро на едно място [или] на две места. Нямам представа. Вероятно спиранията в бокса ще бъдат малко по-чести. Ще изчакаме и ще видим. Въпреки това го очаквам с нетърпение“, добави пилотът на Макларън.

Междувременно Кевин Магнусен няма търпение да изпита новото оформление на пистата Каталуния. Пилотът на Хаас вярва, че радикалната промяна ще има положително въздействие върху изпреварванията в състезанието

„Ще бъде вълнуващо да изпробвам оригиналното оформление без шикана. Винаги е изглеждало, че последните два завоя са чудесна комбинация, тъй като са толкова бързи. Нека видим какво ще направи това за изпреварването. Имам чувството, че може да е малко по-добра за изпреварване, но времето ще покаже“, обясни Магнусен.