Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън, Ръсел, Ботас: Глоба не е достатъчна. Може да няма бюджетен лимит...

Хамилтън, Ръсел, Ботас: Глоба не е достатъчна. Може да няма бюджетен лимит при такова наказание; Сайнц: Нещата трябва да са честни

5783
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Майкъл Потс

Въпросът за бюджетния лимит вероятно ще е сред водещите теми по време на уикенда за Гран при на САЩ, тъй като шампионатът за сезон 2022 е решен, а колкото и да е важна за отборите, борбата за конструкторската титла изобщо не предизвиква такива емоции като тази за пилотската корона. Въпросът дали един от най-големите отбори във Формула 1 е нарушил ограничението остава. От ФИА вече са направили предложение на Ред Бул. Ако екипът от Милтън Кийнс приеме, че е в нарушение, ще получи определена от федерацията санкция и въпросът ще приключи. Ако не го стори, сагата ще продължи пред специална комисия – своеобразен съд, където двете страни ще защитават позициите си. В навечерието на състезателния уикенд в Остин повечето пилоти бяха попитани какво мислят по въпроса. Мнението на Люис Хамилтън, Джордж Ръсел, Валтери Ботас и Карлос Сайнц на практика бе едно и също: нужна е строга санкция.

„Наистина мисля, че спортът трябва да направи нещо по въпроса. Ако не прилагат строго тези правила, всички отбори няма да спазват ограничението“, каза Хамилтън.

„Плясване по ръката очевидно няма да е добре за спорта. Спокойно може да няма бюджетен лимит в бъдеще (ако наказанието е такова). Наистина вярвам, че Мохамед [бин Сулайем] и екипът му ще вземат правилните решения. Трябва да вярвам в това“, заяви още Хамилтън

Съотборникът му в Мерцедес Джордж Ръсел бе категоричен, че и огромна глоба не е достатъчно строго наказание за нарушаване на финансовите правила.

„Това е решаващ момент за спорта. Увериха ни, че всичко ще е прозрачно. Каквато и да е санкцията, тя трябва да коства някаква скорост на Ред Бул. Глоба няма нищо общо с цялостното развитие или представяне и определено не е подходяща. Дори да е глоба от 100 милиона, вероятно ще я платят и ще са доволни от наказанието. Ако става дума за намаляване на бюджетния им лимит или времето за работа в аеротунела, това наистина оказва влияние.“

„Живеем в технически свят, в който всеки дребен детайл извън правилата се наказва. Няма значение дали горивото ти е със 100 грама по-малко или задното крило с 2 мм по-широко като при Люис в Бразилия (през 2021 г.). Дисквалифицират те и това е“, каза Ръсел.

Валтери Ботас също призова за строга санкция. До миналата година той караше в Мерцедес заедно с Хамилтън.

„Правилата са си правила и ако не ги следваш, трябва да има наказание, от което наистина да боли. Не искаш никой да поиска да стори същото нещо и да рискуваш бюджетния лимит. Аз лично се надявам на стриктно изпълнение на регламента и строга санкция, защото това не бива да се случва. Да се надяваме на наистина добро наказание, наистина да заболи, защото аз участвах в битката за конструкторската титла миналата година, когато изтървахме тази при пилотите. И да, няколко милиона могат да донесат голяма, голяма разлика.“

Шефът на Ферари Матия Биното на практика през целия сезон призоваваше за внимателно следене за спазване на бюджетния лимит. Пилотът на Скудерията Карлос Сайнц каза в Остин, че нещата трябва да са честни за всички тимове

„Всички знаем колко допринасят 1, 2, 3, 4 – не знам точното число – милиона за развитието на колата и скоростта ѝ във Формула 1. Затова преди години трите топ отбора харчеха по 350 милиона. Сега са 150, за да се уравновесят нещата. Нещата трябва да са честни за всички. Има бюджетен лимит и той трябва да се спазва. Само се надявам ФИА да вземе правилните решения, за да се придържат всички към регламента“, заяви испанският състезател.