Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън с убедителна победа в Канада, стана седмият победител от седем старта

Хамилтън с убедителна победа в Канада, стана седмият победител от седем старта

96
0
2012,канада,Люис Хамилтън,Макларън

Люис Хамилтън от екипа на Макларън стана победител в Гран при на Канада, като по този начин стана седмият победител в седмото състезание за сезона. По този начин той успя да поведе и в шампионата при пилотите. Англичанинът успя да изпревари Ромен Грожан с Лотус и Серхио Перес със Заубер. На четвърта и пета позиция пък се наредиха Себастиян Фетел с Ред Бул и Фернандо Алонсо с Ферари. Десетката се допълни от Нико Розберг (Мерцедес), Марк Уебър (Ред Бул), Райконен (Лотус), Камуи Кобаяши (Заубер) и Фелипе Маса (Ферари).

Пилотите в челото стартираха със супер меките гуми, с които учасваха и във вчерашния ден в последната част от квалификацията.

След първата обиколка Себастиян Фетел поведе, следван от Люис Хамилтън, Фернандо Алонсо и Марк Уебър. Нико Розберг от екипа на Мерцедес се бореше с Уебър за четвъртото място на старта, но в последствие загуби позиция от Фелипе Маса с Ферари.

Нико Розберг бе изпреварен в третата обиколка от Пол ди Реста от екипа на Форс Индия точно преди острия завой за излизането на дългата права преди финала.

В началото на шестата обиколка Фелипе Маса се завъртя на първи завой и загуби няколко позиции, озовавайки се едва 12-и.

В деветата обиколка Фетел продължаваше да води с близо 2 секунди, пред Хамилтън, Алонсо, Уебър, Ди Реста, Розберг, Грожан, Шумахер, Бътън и Райконен.

Хамилтън започна да намалява преднината на Фетел, след като гумите му започнаха да работят значително по-добре след 10-ата обиколка. Стартиралият със супер меки гуми Грожан от екипа на Лотус пък се опита да атакува намиращия се пред него Нико Розберг.

В 13-ата обиколка Фелипе Маса, който чувстваше доста вибрации след завъртането си посети бокса, а само обиколка по-късно бе последван от Пол ди Реста и Михаел Шумахер, които потънаха в колоната, завръщайки се 15-и и 17-и.

В 15-ата обиколка пък Кими Райконен успя да изпревари Дженсън Бътън на шикана преди старт-финалната права. Само обиколка по-късно пилотът на Макларън спря в бокса и сложи супер меки гуми. Същото направи и водача Фетел, който излезе шести след като сложи меки гуми.

Само обиколка по-късно той бе последван от Хамилтън и Уебър. Обиколката в повече навън помогна на пилота на Макларън да се завърне пред Фетел, въпреки че стопът не бе перфектен и за малко двигателят на Мерцедес да загасне.

Фернандо Алонсо и Розберг влязоха за смятана в 19 обиколка. Пилотът на Ферари успя да излезе пред Хамилтън и Фетел, но в 20-ия тур бе изпреварен от Хамилтън, благодарение на DRS-зоната.

Грожан, който до момента водеше заради това, че не бе влизал в бокса мина през пит лейна в 21-ата обиколка.

Така след първите спирания Хамилтън бе начело, следван от Алонсо и Фетел. Гумите на пилота на Макларън бързо достигнаха работната си температура и той започна да прави чудесни обиколки. Това му помогна да направи разлика от около 2,5 сек пред втория. Серията от най-бързи обиколки обаче продължи и в 28-ата обиколка преднината му вече бе 3,3 сек.

Кими Райконен, който бе стартирал с меки гуми все още не бе спирал в бокса и се движеше на четвърта позиция, пред Серхио Перес със Заубер (също без стоп до този момент), Марк Уебър, Нико Розберг, Ромен Грожан и Фелипе Маса. Пилотите на Лотус и Заубер със сигурност щяха да заложат на стратегия с едно спиране.

Челната тройка се бе отдалечила на около 5 секунди от Райконен, а разликата между шестия Уебър и седмия Розберг пък бе малко повече от 5,5 сек.

Без коли пред себе си обаче Розберг започна да върти рекордни обиколки и намали изоставането си спрямо Уебър на 3 секунди в 37-ата обиколка. Само тур по-късно той вече бе на 1,8 сек зад австралиеца. В края на 39-ата германецът обаче влезе за втория си стоп в бокса и излезе девети, пропускайки пред себе си Грожан и Маса.

Гумите на Уебър явно бяха в края на живота си, защото Грожан скоро се закачи зад него.

Райконен влезе в бокса след 41-а обиколки и излезе със супер меките гуми. Финландският пилот на Лотус успя да излезе пред Мерцедес-а на Розберг на 8-а позиция. Обиколка по-късно през пита мина и Серхио Перес със Заубер, Гумите на Райконен не бяха достатъчно добре загряли и Розберг се възползва от това в 42-ата обиколка. При излизането на Перес от бокса, мексиканецът бе пред двамата си съперници, но германецът успя да изпревари и него.

В 43-ия тур гумите на Хамилтън започнаха да се износват и Алонсо успя да стопи преднината на лидера на 2,7 сек. Фетел бе на 3 сек зад испанеца, който явно бе най-бързия пилот в челната тройка в този момент, следван от Уебър, Грожан, Маса и Розберг.

Шумахер движещ се извън първите десет имаше проблем със системата DRS и това даваше отражение на неговите времена. При второто му спиране екипа се опита да отстрани проблема, но без особен успех. В крайна сметка 7-кратният световен шампион се отказа и записа поредното си отпадане през тази година.

Хамилтън влезе за второто си спиране във 51-ата обиколка. Той обаче попадна в трафик при излизането и освен това бе леко забавен заради проблем със задна дясна гума. Все пак само обиколка след завръщането си на пистата той даде рекордна обиколка, докато Марк Уебър влезе в бокса от четвърта позиция. Преодолял трафика Хамилтън бе невероятно бърз, давайки нов рекорд за обиколка, със секунда по-добър от водача Алонсо.

От бокса на Макларън обаче не даваха и минута спокойствие на своя състезател, предупреждавайки го да продължава да натиска, защото двойката на върха можеше и да не спира втори път в бокса.

Розберг се опита да изпревари Маса в 55-ата обиколка в борба за петото място, но пресече шикана и в опита си да върне позицията на бразилеца, за да не бъде наказан бе изпреварен в началото на следващия тур от Серхио Перес, който по чудесен начин се възползва от ситуацията. Гумите на Маса обаче бяха сериозно износени и пилотът на Ферари влезе в бокса в 58-ата обиколка. Бразилецът излезе едва десети зад Камуи Кобаяши.

Хамилтън бе решен да спечели състезанието на всяка цена и скоро успя да навакса голяма част от изоставането си от първите двама. 10 обиколки преди края той вече бе само на 3 сек зад Фетел. Само тур по-късно той вече бе зад скоростната кутия на болида на Ред Бул. В 62-ата обиколка Фетел обаче нямаше никакъв шанс срещу Хамилтън, който благодарение на своите гуми летеше.

В 64-ия тур Фетел изненадващо влезе в бокса, като изостана едва на пета позиция зад Грожан и Перес. Стана ясно обаче, че с тези гуми той така или иначе щеше да бъде изпреварен от двамата пилоти.

В челото пък благодарение на по-свежите си гуми Хамилтън успя да изпревари без особени проблеми и Алонсо в края на същата обиколка. Испанецът явно изпитваше сериозни затруднения със своите гуми и дори бе изпреварен от Ромен Грожан в 66-ия тур. Фетел пък амбициран да си върне позиции в края на надпреварата за малко не се удари в Стената на шампионите, но се размина само с лек контакт.

В края на 68-ата обиколка Алонсо бе изпреварен и от Серхио Перес. Така от претендент за победа, той дори загуби мястото на подиума. Тур по-късно испанецът бе минат и от Фетел. До края размествания не последваха и Хамилтън записа първата си победа за сезона, с която поведе и в класирането при пилотите. Втори остана Ромен Грожан, а трети Серхио Перес.

За Фетел пък остана утехата да запише най-бърза обиколка в края на състезанието.

Победата на Хамилтън го направи седмият победител от седем надпревари в един от най-интересните сезони в Гран при.