Хамилтън се опитва да укроти „подскачащия“ болид на Мерцедес. Британецът заяви, че тимът все още се опитва да се справи със своя W13 Silver Arrow. Той призна, че силното недозавиване и постоянното подскачане правят новия автомобил труден за управление.
Съотборникът на Хамилтън Джордж Ръсел стигна до осмото място в сутрешната сесия. Макар че Хамилтън значително подобри представянето на съотборника си в следобедната сесия и се нареди сред първите четирима, седемкратният световен шампион не беше никак доволен от настоящата ситуация в Мерцедес.
„Да, трудно е„, казва той. „Искам да кажа, че на борда можете да видите разклащане наляво, надясно и в центъра. Все едно постоянно скачаш и блъскаш. В момента не съм много щастлив. Опитвам се укротя новия ни автомобил.“
Според някои анализатори, новият пакет за модернизация на Мерцедес, включително иновативните изключително тънки отвори на радиаторите, може да е виновникът за дивото поведение на W13. Хамилтън предположи, че специфичните условия в Бахрейн са били основната причина за проблемите на автомобила.
„Силният вятър оказва негативно влияние и засилва ефекта на подскачане“, заяви той. „Тази седмица все още имаме такива проблеми. Ако не друго, те са по-лоши от тези в Барселона.“
„Така че просто работим по много различни сценарии, опитвайки се да разберем как да задържим притискащата сила. Така беше и при последния тест.“
„Мисля, че вероятно всички са в подобна ситуация. Някои са успели да го използват или заобиколят по някакъв начин.“
„Но в Бахрейн наистина е трудно. Пистата е неравна и хлъзгава. Сутринта е пълна с пясък, а следобед е просто прашно.“
Въпреки трудностите, Хамилтън в никакъв случай не е оптимистично настроен за перспективите на Мерцедес само седмица преди откриващия кръг на сезон 2022 в Бахрейн.
„Това са просто пречки, които срещаме с този нов вид автомобили, с които всички ще се сблъскат през 2022 г. „, каза той.
„Уверен съм в екипа тук и в завода, че ще се справят с това. Но определено нещата няма да са напълно гладки“, завърши Люис Хамилтън.
„Денят беше изпълнен със симулации с ниско и високо ниво на гориво. В същото време продължаваме да изучаваме автомобила и гумите. Проучваме редица възможности за настройка, за да се опитаме да подобрим подскачането. Имаме някои насоки, които могат да го намалят, но намирането на правилния баланс между подскачането и производителността очевидно е предизвикателство“, обясни инженерният директор Андрю Шовлин.
Friday in numbers. 🤓📊👇 pic.twitter.com/SyTWWUOj0G
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) March 11, 2022