Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън след ваканцията: Трябва да продължим, дори когато е трудно. Васьор: Подценихме...

Хамилтън след ваканцията: Трябва да продължим, дори когато е трудно. Васьор: Подценихме промяната

5753
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Ферари

Люис Хамилтън заяви, че трябва да продължи напред, дори когато е трудно като метафора на проблемите, които има през първия си сезон с Ферари. Седемкратният световен шампион премина в Скудерията този сезон и очакванията бяха големи. За изминалите 14 кръга от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г. обаче, Хамилтън постигна само победа в спринта в Китай и не е стигал до топ 3 в Гран при надпревара. Той е шести в генералното класиране със 109 точки – непосредствено зад съотборника си Шарл Льоклер, който има 151.

По време на последния състезателен уикенд преди лятната ваканция на F1 в Унгария Хамилтън предизвика сериозни реакции, заявявайки след квалификацията, че е безполезен и тимът му вероятно трябва да го смени. Настроението му след състезанието на пистата Хунгароринг не бе много по-добро. Все пак каза, че ще се върне след почивката, тъй като междувременно се появиха слухове за това дали дори ще изкара сезона. В началото на тази седмица Хамилтън написа пост в Инстаграм-а си, в който заяви, че трябва да продължи напред.

„Винаги съм благодарен за това време, за възможността да почиваме и презаредим. Върху много неща размишлявах. Всеки един от нас се изправя срещу какво ли не – и по отделно, и като общество. Изключително важно е да приемем светлината на истината и любовта, да се грижим за себе си, за да можем по-добре да се грижим и за другите. Не можем да гледаме настрани. Трябва да продължим, дори когато е трудно“, написа Хамилтън

Коментарите относно представянето на Хамилтън през първия му сезон с Ферари са постоянни. Хуан Пабло Монтоя заяви по-рано през годината, че според него състезателният инженер на англичанина Рикардо Адами трябва да бъде сменен. Наскоро колумбиецът отново повдигна въпроса с инженерите и направи сравнение между Хамилтън и Карлос Сайнц.

„Ако разгледате първата година на Карлос във Ферари, то тя не бе добра. Всъщност в момента, когато (от Скудерията) решиха да подпишат с Хамилтън, Карлос все още имаше проблеми. Чак след това започна да се представя добре. Година по-късно от Ферари можеше и да не вземат Хамилтън, защото Карлос вече се справяше по-добре. Така че е необходимо търпение. Не е лесно“, посочи Монтоя.

„Хамилтън караше по определен начин в продължение на много години и му се получаваше. Проблемът е, че много инженери казват: „Не, този автомобил трябва да се управлява по друг начин, необходимо му е нещо различно. Но тази кола не е и точно добра“, каза още Монтоя.

Междувременно шефът на Ферари Фредерик Васьор сподели, цитиран от the-race.com, че с Хамилтън са подценили колко трудна ще е промяната на средата за него. Ръководителят на Скудерията обясни, че след 18 години в на практика една и съща среда е трудно да се приспособиш бързо.

„Люис и аз заедно вероятно подценихме промяната на средата и фактът, че той е изкарал 20 години в един и същи отбор. Макларън беше Мерцедес, след което отиде в реалния вече Мерцедес, но пак на практика английски отбор, същите хора правеха двигателите, същата екипна култура и т.н.“, обясни Васьор

„Ако погледнете Карлос например – той е преминал през Торо Росо, Рено, Макларън, нас, Уилямс и това в рамките на 8 години. Четири пъти преминава от един екип в друг. Свикнал е, докато случаят с Люис не е такъв. От гледна точна на екипната култура разликата между Ферари и Мерцедес е по-голяма, отколкото между Мерцедес и Макларън.“

Бившият главен стратег на Мерцедес и настоящ шеф на Уилямс в Гран при Джеймс Ваулс пък каза в High Performance Podcast, че според него Хамилтън има повече талант от Михаел Шумахер.

„Михаел не бе най-талантливият пилот в колата. Вече съм казвал, че това бе Люис. Шумахер знаеше как да извлече всяка милисекунда от себе си и от отбора. Люис притежава изобилие от природен талант. Като излезе още в първата тренировка, е като октопод по волана. Променя всяка настройка, изследва. Но точно това го прави невероятен“, коментира Ваулс.