Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън с шампионска победа в Абу Даби

Хамилтън с шампионска победа в Абу Даби

3259
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън, снимка: Спас Генев/spasgp.com

От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Абу Даби

Люис Хамилтън спечели блестяща победа във финалното състезание за сезона в Абу Даби, през който стана за шести път световен шампион. Люис води от старта до финала, като контролира всичко в днешната надпревара и постигна 83-ата си победа във Формула 1, 50-ата от първа позиция.

Втори остана Макс Верстапен, който не получи шанс днес да се бори с англичанина. Трети завърши Шарл Льоклер, който в последните обиколки бе притиснат от втория пилот на Мерцедес – Валтери Ботас, стартирал от последна позиция, заради сменени елементи в задвижването.

Позицията на пилота на Ферари обаче може да бъде променена по-късно след разследването на ФИА заради разлика в обявеното и установеното количество гориво в резервоара му преди старта.

В последните обиколки пък Себастиан Фетел изпревари младия Алекс Албон, а с късен единствен стоп Серхио Перес измести от седмото място и Ландо Норис. Девети завърши Дани Квят, пред направилия второ спиране Карлос Сайнц. Зад него останаха пилотите на Рено с две и едно спирания в бокса и близък резултат.

След изгасването на светлините Хамилтън стартира отлично и поведе. Верстапен зае втората позиция, но на правата преди 8-ия завой Льоклер го изпревари.

Фетел с по-меките си гуми софт, единствен от пилотите в челото, също опита атака, но холандецът се защити. Зад тях със своите медиум Албон едва удържа Норис и Сайнц, които стартираха със софт. Следващите позиции заеха пилотите на Рено.

В първия завой Строл леко чукна Гасли, който пък закачи предното си крило в другата кола на Рейсинг Пойт и счупи предния си спойлер. За 5 обиколки от дъното Валтери Ботас стигна 13-а позиция и си пробиваше път в колоната. Слънцето още бе зад хоризонта, а температурата на асфалта бе 30 градуса.

В първите 10 от 55 обиколки Хамилтън натрупа преднина от над 5 секунди и на Льоклер му казаха от бокса да натисне, но той отбеляза, че чувства вибрации. Получи ново съобщение, че според данните нещата са наред.

Междувременно Норис бе първият пилот, който спря, за да смени меките си гуми още в 9-тия тур. Ботас със стартовия медиум стигна 10-то място. В 13-ата обиколка пилотите на Ферари един след друг спряха за смяна и сложиха хард, но механиците забавиха Фетел ужасно.

С проблеми и при двете леви гуми, питстопът му продължи 6,9 секунди. Германецът се върна на пистата зад вече петия Ботас, като трябваше агресивно да изпреварва Перес.

Без смяна напред бяха Хамилтън и Верстапен, като от Ред Бул смениха гумите на Албон с хард. Алекс се върна на пистата зад Фетел, който пък настигна несменялите гуми Ботас и четвъртия Хюлкенберт, който стартира със софт. Гумите на германеца обаче вече бяха доста износени и в 18-ата обиколка Ботас го изпревари, след като на преди това отби атаките на Фетел.

Без смяна след 20-ата обиколка Хамилтън водеше с над 13 сек пред Макс, а трети на почти 30 сек бе Льоклер, пред Ботас, Фетел, Албон, Перес, Магнусен, Райконен, които не бяха сменяли гуми. След стопа си пък Хюлкенберг с медиум изпревари Сайнц и зае 12-ата позиция зад Норис.

В 25-ата обиколка при изоставане от 14,7 сек, Верстапен спря за смяна и му поставиха хард. След обиколка същите гуми сложи и Хамилтън и се върна начело. В това време Макс бе на пистата зад Льоклер и имаше притеснения в работата на двигателя, като получи указания да избере режим.

Ботас оставаше на 4-а позиция с медиум гуми на 27 тура, а зад него бяха Фетел и Албон. В 30-ата обиколка най-после и Валтери бе извикан в бокса и също сложи хард.

Той излезе зад Албон и Фетел, като имаше още 20 тура до финала. 2 обиколки по-късно в 32-ата Верстапен изпревари Льоклер и зае 2-ото място. Шарл опита контраатака, но тя бе неуспешна.

В 38-ата обиколка Перес направи единствената си смяна на гуми. Той тръгна с медиум и направи 37 тура с тях. Във Ферари извикаха Льоклер и му сложиха софт, Фетел също спря и му поставиха медиум. В това време Ботас изпревари Албон и зае четвъртото място. Сайнц и Рикиардо също направиха втори стоп и потънаха до 13-о и 14-о място, но бързо започнаха да връщат позиции.

Наличието на нов комплект софт и втората смяна бяха добро решение за Льоклер да се защити от бързия и с по-нови гуми Ботас. С по-свежите си гуми пък Перес изпревари Хюлкенберг и зае осмата позиция зад най-добрия от останалите – Ландо Норис. Той бе седми и двамата с Перес започнаха битка за това място. То в крайна сметка то бе взето от мексиканеца, а в предпоследната обиколка Фетел изпревари Албон и зае 5-ата позиция.