Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън взе впечатляваща победа в Унгария след страхотна битка с Верстапен

Хамилтън взе впечатляваща победа в Унгария след страхотна битка с Верстапен

4470
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън пред Макс Верстапен, снимка: Спас Генев

Люис Хамилтън с Мерцедес спечели по невероятен начин Гран при на Унгария. Тимът му взе страхотно стратегическо решение шампионът да направи втори стоп за смяна на гуми. Това му даде голямо предимство в края на състезанието, когато британецът изпревари Макс Верстапен.

Пилотът на Ред Бул запази лидерството си след планираните първи стопове за гуми хард. След няколко неуспешни атаки обаче Хамилтън беше вкаран в пита за нови гуми медиум. И това се оказа отличен ход. Холандецът остана втори, като поне направи най-бързата обиколка в края с нови гуми софт.

Трети се класира Себастиан Фетел с Ферари, следван от съотборника си Шарл Льоклер. Другият пилот на Мерцедес Валтери Ботас остана едва 8-и след леки инциденти в началото на състезанието с Хамилтън и Льоклер.

На старта Верстапен поведе, но пилотите на Мерцедес бяха съвсем близо до него. Макс обаче бе от вътрешната страна на завой 1 и запази позицията си.

Хамилтън пък се ускори по-добре в подхода към завой 2 и изпревари Ботас след много близка битка на 3-ия завой. При нея финландецът се удари леко в задната лява гума на Люис. Това доведе до счупване на елемент от предното крило на Валтери.

Ботас загуби скорост и бе изпреварен от Льоклер на правата към 4-и завой. При тази маневра също имаше контакт между двамата и още повреди по спойлера на Валтери. В началото на 2-ата обиколка и Фетел мина пред пилота на Мерцедес с късно спиране от външната страна на първия завой. По-назад Гасли загуби 3 позиции на старта спрямо Сайнц, Норис и Райконен.

В 6-ата обиколка Ботас влезе в бокса за смяна на предното крило и поставяне на гуми хард. Той се върна на пистата последен.

Отпред Верстапен имаше аванс от около 2 секунди пред Хамилтън, а Льоклер и Фетел започнаха да изостават. За 11 обиколки те бяха на над 10 сек от лидера, като от бокса казаха на Фетел, че преминават към план B.

Отивайки към 20-ата обиколка, Хамилтън намали аванса на Макс на по-малко от 1.3 сек. Холандецът се оплака на 2 пъти от недобро сцепление и липса на добър баланс. В същото време пък Хамилтън каза, че гумите му още са в добро състояние.

В 25-ата обиколка Верстапен влезе в бокса за нови гуми хард. Той се върна пред пилотите на Ферари, но пред него имаше изостанали с обиколка коли. Хамилтън обаче не последва хода на пилота на Ред Бул и не спря веднага в бокса.

В 28-ия тур Льоклер влезе в пита за нов комплект твърди гуми. Шарл се върна на трасето 4-и, зад съотборника си Фетел. В 31-ата това най-после стори и Хамилтън, като се озова 2-и и до финала щеше да разполага със 7 обиколки по-нови гуми.

Разликата между двамата бе 6 секунди в полза на Макс, като тя много бързо бе намалена на 3 сек. А след още 2 тура Люис бе плътно зад съперника си! Той дори опита атака на завой 2 от външната страна, но тя бе неуспешна.

В 39-ата обиколка обаче последваха нови опити за изпреварване на британеца, след като двамата настигнаха изостанал с обиколка пилот.

Хамилтън атакува на завой 1, 2 и 4, но във всяка ситуация холандецът се защити добре. При последната Люис дори излезе за малко в зоната за сигурност.

Единственото си спиране в пита направи Фетел в 40-ата обиколка. Той постави гуми софт и бе забавен от механиците си с около 4 секунди. Германецът се върна на трасето 4-и на над 20 сек зад Льоклер. Отпред Верстапен дръпна малко пред Люис, като разликата беше около и над 1 секунда.

В 48-ата обиколка Ботас направи втори стоп и сложи гуми медиум. А тур по-късно изненадващо и Хамилтън спря отново за нов комплект медиум. Екипът на Верстапен не отговори на това и до края Макс трябваше да изкара с вече поизносените си гуми хард.

За няколко обиколки Хамилтън бързо свали 5 сек от аванса на Макс, който първоначално след втория стоп на Люис бе около 20 сек.

След бокса си Ботас пък бе 9-и. След кратко забавяне заради изостанали пред него коли, Хамилтън започна отново бързо да топи аванса на Верстапен. 10 обиколки преди края той бе 12 секунди.

В следващите Люис бе с 1.5 сек по-бърз на обиколка и 4 тура преди края бе плътно зад Макс. В началото на 67-ата Хамилтън го изпревари с по-висока скорост в края на старт-финалната права. В предпоследната обиколка пък Фетел задмина Льоклер с по-новите си гуми софт и зае 3-ото място на подиума.

Пети завърши Карлос Сайнц след пореден много силен уикенд за Макларън, следван от Пиер Гасли, Кими Райконен, Ботас, Норис и Албон.