Люис Хамилтън вярва, че Мерцедес ще се нуждае от много късмет, за да се пребори с Ред Бул до края на сезон 2022 в F1. Думите на британеца идват на фона на голямата доминация на Макс Верстапен.
В момента екипът от Бракли изостава със 174 точки от съперниците си от Милтън Кийнс. Също така Мерцедес няма нито една победа въпреки че вече F1 приключи с европейската част от своя график.
Хамилтън вярва, че в момента болидът Ред Бул RB18 е почти непобедим. Седемкратният световен шампион вярва, че в някои случаи Верстапен не разкрива пълния си потенциал, защото на практика няма никаква конкуренция.
Британецът заяви, че екипът от Бракли не планира никакви големи подобрения за остатъка от сегашната кампания и се фокусира изцяло върху автомобила за 2023 г. От друга страна Мерцедес изостава само с 35 пункта от Ферари. Логично е германският производител да направи всичко възможно, за да се пребори със Скудерията за второ място в шампионата при конструкторите.
Въпреки големия напредък на Мерцедес Хамилтън остава реалист. Според него Сребърните стрели биха спечелили състезание само ако колите на Ред Бул имат проблеми.
„Трябва да бъдем реалисти. В момента болидът на Ред Бул е почти непобедим. Ще трябва доста да се постараем, за да ги надвием. По отношение на представянето те са значително по-напред от всички останали.“
„Все още не сме достатъчно близо до тях. Също така не планираме никакви големи подобрения, за да ги доближим. Затова ще е необходимо малко късмет, който да ни помогне да се преборим за победата.“
„Това не е невъзможно, тъй като можехме да ги победим в Будапеща. Понякога Верстапен не разкрива пълния си потенциал защото няма никой пред него. Всъщност никога не знаеш какво е истинското темпо на Ред Бул.“
Welcome home, Lewis. ❤ pic.twitter.com/RfGL69eZcQ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 14, 2022
Същевременно шефът на Мерцедес Тото Волф заяви, че неговият отбор е постигнал максимума в Гран при на Италия. Като цяло пистата Монца не пасваше на характеристиките на автомобила Мерцедес W13. Освен това трябва да се има предвид, че Хамилтън потегли от дъното на колоната заради използване на нов двигател.
„Това бе най-добрият възможен резултат“, каза Волф.
„Мисля, че беше доста окуражаващо да видя, че в началото на състезанието [Джордж] успя да задържи второ място. По-неприятното е, че нямаме болид, който да е способен да се бори за победи. Това е самата реалност.“
„Симулацията на Монца не беше добра за нас. Затова се надявам да се справим по-добре в следващите няколко състезания и наистина да се борим с най-добрите отбори.“
„При Люис беше страхотно да се види, че успя бързо да се измъкне от така наречените „задръствания“. След това той се чувстваше много добре в колата и караше перфектно. Смятам, че щеше да завърши на пета позиция дори и без появата на сейфти кар.“
„Но какъв е общият резултат? От абсолютна гледна точка това е най-доброто, което можехме да постигнем, но от относителна гледна точка не е достатъчно.“
Волф не спира да вярва, че Мерцедес ще спечели състезание до края на сезон 2022.
„Би било страхотно, ако можехме да спечелим състезание с чиста скорост и без никакви наказания на стартовата решетка“, каза Волф.
„Ако ни бяхте попитали след Спа, щях да кажа, че е невъзможно, докато в Зандвоорт бяхме толкова близо до успеха. За наше съжаление в Монца отново изоставахме от върха.“
„Мисля, че това трябва да е основната ни цел. Не искаме да завършим сезона без нито победа в състезание, дори ако сме напълно готови за 2023 г. Един успех би било много хубави в толкова труден сезон за всички в отбора.“
Волф вярва, че пистата в Сингапур може да пасне добре на болида на Мерцедес.
„Мисля, че разположението на пистата би трябвало да подхожда на нашия автомобил. От друга страна неравностите могат да създадат големи главоболия на нашите пилоти и механици.“
„Според симулациите това трябва да е една от по-добрите ни писти. От друга страна се опитвам да бъде възможно по-предпазлив в прогнозите си за Гран при на Сингапур.“
Six races to go. The battle for second in the Constructors’ is heating up. 💪 pic.twitter.com/f1cQTU5g5A
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 15, 2022