Люис Хамилтън завърши пети в Гран при на Турция, която бе спечелена от съотборника му в Мерцедес Валтери Ботас. Седемкратният световен шампион потегли от 11-та позиция на стартовата решетка заради наказание за смяна на задвижваща система и стигна до трето място в колоната. В края на надпреварата след доста дискусии със състезателния му инженер от Мерцедес го повикаха в бокса. От тима го предупредиха, че това е последният му шанс да излезе пред Пиер Гасли. Хамилтън направи пита, но след това темпото му бе значително по-ниско и англичанинът се ядоса.
BOX. BOX. Lewis is in for new Inters on lap 51/58.
Lovely stop and he’s out in P5! 👊 pic.twitter.com/XFuKzgyX6j
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 10, 2021
„Не знаех, че ще загубя две места. Гумите на [Естебан] Окон изкараха до края, а аз предполагах, че и моите ще издържат. В ретроспекция вероятно трябваше да остана на пистата или да спра по-рано“, заяви Хамилтън
„Когато влезеш в бокса при оставащи 8 тура да финала, нямаш време грейнингът да се изчисти на изсъхващата писта. Накрая нямах някаква сериозна скорост. Борех се с колата, сцеплението беше ниско. Не съм сигурен защо. Темпото изведнъж се влоши рязко и губех много спрямо момчетата зад мен. С цялото това пързаляне едва не загубих още повече позиции. Разочароващо е, но това е положението.“
LAP 55/58
Hamilton not only has Leclerc in front, he’s also got Gasly close on his tail with Norris not far behind#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/hdf2UT8Rdx
— Formula 1 (@F1) October 10, 2021
Според Тото Волф Хамилтън е щял да бъде изпреварен от Гасли, ако не бе влязъл в бокса
„Доста интересно беше. Интермедиите изглеждаха направо плашещо, но мислехме, че е възможно да сме трети ако не спира. Или че ще имаме възможност да рискуваме със сликове накрая ако се появеше достатъчно суха линия. Търсехме баланса между бокс и битката със [Серхио] Перес и [Шарл] Льоклер за третото място“, обясни австриецът.
„Видяхме, че темпото на Льоклер и на Люис пада и стана ясно, че няма да стигнат до финала. Щеше да е по-добре да спре по-рано… Но в колата той не виждаше колко пада скоростта му за обиколка, както и тази на Льоклер. Гасли щеше да го изпревари, ако беше останал на трасето.“