Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън: За мен бе чест да се боря до края

Хамилтън: За мен бе чест да се боря до края

41
0
Люис Хамилтън,снимка: Макларън

Люис Хамилтън имаше само математически шанс да се бори за титлата във Формула 1 през сезон 2010 г. преди последния старт в Абу Даби. Англичанинът бе пределно наясно колко трудна е задачата му, но не се отказа до финала. Световният шампион за 2008 г. завърши сезона с чудесен подиум, разделен със съотборника му Дженсън Бътън и новия първенец Себастиан Фетел.

– Страхотен резултат в Абу Даби, но не мислеше ли след това какво можеше да бъде?

– В Абу Даби колата беше страхотна, така е. Може би най-добрата за целия сезон – балансът бе просто перфектен, автомобилът бе силен и в ниско- и във високоскоростните завои, износването на гумите бе прилично. Просто можех да натискам във всеки един тур. За съжаление след спирането си излязох точно зад Роберт Кубица и точно на тази писта е трудно да се изпреварва, въпреки че вложих най-добрите си усилия. Не че объркахме стратегията – не мисля, че имаше нещо такова. Но Рено-то бе с невероятна максимална скорост, Роберт направи желязно каране, а характерът на конфигурацията не ми позволи да го атакувам. Може би това е нещо, което хората на пистата трябва да обмислят за догодина, да направят трасето по-сериозно предизвикателство за пилотите. Но след като излязох на писта, имах темпо, сравнимо с това на Себастиан. Не ми стигнаха обиколките да го догоня. Но не искам това да отнема нещо от него: той направи безгрешна дистанция и заслужи титлата.

– Имаше ли определен момент, в който усети, че надеждите ти за короната започват да изчезват?

– Всъщност не. През лятото видяхме, че Ред Бул са отбора, който трябва да бием, но въпреки множеството ни подобрения за всеки старт те реагираха непрекъснато на напредъка ни и заради това намаляването на разликата бе особено сложно. Разбира се, отпаданията ми на Монца и в Сингапур не помогнаха, но същото важи и за техническите проблеми от Испания и Унгария. Като цяло не мисля, че има особен смисъл да гледам назад и да се питам какво би станало, ако… Всеки пилот имам моменти, в които е можел да се справи по-добре или да вземе друго решение, така че просто трябва да приемеш ситуацията и да извлечеш поуки от нея. За мен бе чест още веднъж – за трети път в кариерата си във Формула 1 – да се боря за титлата до финалното състезание. И през този сезон научих много, развих се като пилот. Смятам, че сме в чудесна позиция за догодина, когато според мен ще сме още по-конкурентоспособни.

– Откъде идва вярата ти?

– Усещане е, придобито от това колко много научихме като отбор през годината. Атмосферата при нас бе крайно позитивна от самото начало. Пристигането на Дженсън ни направи по-силни като екип. Мисля, че общите ни усилия помогнаха да останем в борбата до финала. Болидът за 2010 г. очевидно бе стъпка напред спрямо 1009 г., а сега разполагаме с прекрасна база за 2011 г. Всички израстваме като отбор. През 2010 г. имах нов състезателен инженер и заедно ще сме още по-силни догодина, след като придобихме сериозен опит. Мисля и че Дженсън ще има много добро влияние върху развитието ни през зимата, като това ще позволи да сме агресивни от началото на тестовете през февруари. Искам да поздравя Ред Бул за тяхното представяне през 2010 г. – бяха фантастични съперници, а Себастиан и Марк Уебър са великолепни пилоти. Но знам, че те гледат вече към титлите през 2011 г.