Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън триумфира за девети път на Силвърстоун

Хамилтън триумфира за девети път на Силвърстоун

5993
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън с Мерцедес спечели за девети път в кариерата си във Формула 1 Гран при на Великобритания. Втори финишира Макс Верстапен (Ред Бул). Трети бе Ландо Норис с Макларън.

Времето на пистата Силвърстоун продължи да е променливо. Ту валеше, ту спираше. На моменти дъждът бе много силен, после утихваше и спираше.

„Никъде няма вода по пистата, но усещането е, че настилката е много хлъзгава“, каза Джордж Ръсел по радиото на отиване към грида.

Шарл Льоклер отбеляза, че асфалтът е по-сух, отколкото е очаквал. Рискът от дъжд според официалната прогноза бе 60%. Температурата на пистата бе 33 градуса, тази на въздуха – 16 градуса. Дъждът бе спрял. Всички на грида бяха с медиум с изключение на Естебан Окон и Гуаню Жу с меки и Серхио Перес, който потегляше от пита – с хард.

Пиер Гасли каза, че има проблем с болида и бе повикан от Алпин в бокса в края на загряващата обиколка.

На старта Ръсел поведе. Люис Хамилтън взе второто място, Макс Верстапен изпревари Ландо Норис и излезе трети. Оскар Пиастри също атакува съотборника си. Карлос Сайнц бе шести, следван от Ланс Строл и излезлият осми от 11-ти на старта Шарл Льоклер. Нико Хюлкенберг бе девет, Фернандо Алонсо – десети.

Още във втората обиколка започнаха предупрежденията за дъжд – първото за след около 25 минути. Ръсел бе на почти 0,9 сек пред Хамилтън, който се движеше на над секунда пред Верстапен

Логан Сарджънт каза на Уилямс, че от болида на Алекс Албон виси някаква част. Малко преди това самият Албон мислеше, че е със спукана гума, но се оказа, че е сбъркал. В четвъртия тур Норис получи съобщение, че може да превали около шестата обиколка. В седмата обиколка преднината на Ръсел бе 1,7 сек. Хамилтън бе на 3,4 сек пред Верстапен. Льоклер атакуваше Строл за седмото място.

В 10-ата обиколка дъжд се очакваше до около десетина минути – кратко преваляване, а 20 минути след това – силен дъжд. Разликите се задържаха на нивата от седмата обиколка, докато предупрежденията кога ще закапе продължаваха. Жу влезе в пита в 13-ата обиколка и смени софта си с медиум. В 14-ия тур Льоклер изпревари Строл.

В 15-ата обиколка Норис, който бе настигнал Верстапен, го изпревари за третото място и даде най-бърза обиколка.

В 17-ата обиколка зрителите по трибуните извадиха чадърите и дъждобраните. В същия тур и Оскар Пиастри задмина Верстапен

Макс получи инструкция, че целта е да оцелее при това преваляване. В 18-ата обиколка Хамилтън изпревари Ръсел и поведе, а на пистата вече валеше. Норис също задмина Джордж, когато и двата Мерцедес-а едва не излетяха от пистата, рейс контролът забрани използването на DRS. От Ферари извикаха Льоклер в бокса, Норис изпревари Хамилтън, а Пиастри – Ръсел. Оскар мина и пред Люис, на когото се обадиха по радиото, че може би е време да сложи интермедии. Седемкратният световен шампион отговори, че не иска такива гуми, защото пистата е суха на места.

Норис избяга на почти 2 секунди, Пиастри бе на малко над секунда пред Хамилтън. Ръсел вървеше на близо 2 сек зад съотборника си в 23-ата обиколка, когато се очакваше още дъжд след 4-5 минути. Льоклер се оплакваше от интермедиите. Перес също бе сложил такива гуми и също бе недоволен от тях.

„Твърде сухо е, прекалено сухо“, каза мексиканският пилот по радиото.

Льоклер излетя от пистата в 25-ата обиколка. Сайнц притискаше Верстапен за петото място, но и той се изпързаля. Овладя колата си и трябваше отново да се бори да свали разликата под секунда.

Верстапен влезе в бокса в 27-ия от 52 тура. Смени медиума с интермедии. Норис бе в пита в следващата обиколка, както и двамата пилоти на Мерцедес. Смяната на гумите на Хамилтън и Ръсел отне общо 6,4 сек. Пиастри бе начело, но без спиране в бокса. Норис бе втори пред Хамилтън, Верстапен и Ръсел. Оскар влезе в пита в 29-ата обиколка.

В 30-ата обиколка Норис бе на 3 секунди пред Хамилтън. Верстапен бе на над 9 секунди зад пилота на Мерцедес. Ръсел вървеше на 1,8 сек от състезателя на Ред Бул. Сайнц бе пети, следван от Пиастри, Нико Хюлкенберг, Строл, Алонсо, Юки Цунода.

„Тези гуми се износват много“, каза Верстапен по радиото

От Мерцедес се обадиха на Хамилтън, че дъждът ще продължи още 6 обиколки. Той отговори, че вече не вали. В 34-ата обиколка Ръсел получи инструкция да прибере колата в бокса. Отборът бе засякъл предполагаем проблем с водната система.

Проблемите със сцеплението продължаваха – Норис излезе настрани в 37-ата обиколка. Облаците над Силвърстоун се разкъсваха и тук-там дори проблясваха слънчеви лъчи. Хамилтън и Верстапен бяха едновременно в бокса в 39-ия тур. Пилотът на Мерцедес сложи софт. Този на Ред Бул – хард. Пиастри също мина през бокса и взе медиум. Льоклер за пореден път мина през бокса. Норис бе извикан в пита. Ландо имаше избор какви гуми да сложат механиците на болида му – взе софт и излезе малко зад Хамилтън.

От Мерцедес казаха на Хамилтън, че Норис е със същите гуми като него. Той отговори да го оставят да кара. Разликата бе 2,6 сек. Верстапен бе на малко над 3 сек зад Макларън-а. В 41-ия тур рейс контролът разреши използването на DRS.

Верстапен записваше най-бързи обиколки с твърдите гуми. Той получи съобщение, че предна лява гума на Мерцедес-а и Макларън-а показват признаци на износване

В 46-ия тур Хамилтън бе на 2,7 сек пред Норис, а Верстапен почти настигна Ландо и вече бе на 1,2 сек зад него.

В 48-ата обиколка Верстапен вече бе на под секунда зад Норис, можеше да използва DRS и го изпревари. Хамилтън бе на 3,3 сек пред Ред Бул-а. Макс бе с нова най-добра обиколка.

Темпото на Верстапен бе страхотно до финала, но стигна на 1,4 сек зад Хамилтън, който спечели 104-та победа в кариерата си във Формула 1. Трети финишира Норис. Пиастри взе четвъртото място, следван от Сайнц, Хюлкенберг, Строл. Топ 10 допълниха Алонсо, Албон и Цунода.