Начало Formula 1 News Хамилтън спечели шестата си титла, Ботас с победата на COTA

Хамилтън спечели шестата си титла, Ботас с победата на COTA

2862
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън спечели шеста титла в кариерата си във Формула 1, след като финишира втори в Гран при на САЩ. Съотборникът му Валтери Ботас взе победата в състезанието. Трети на пистата в Остин, Тексас бе Макс Верстапен (Ред Бул).

Времето бе според очакванията на метеоролозите – най-топло от пристигането на Формула 1 на Circuit of the Americas. Температурата на въздуха бе почти 21 градуса, а тази на пистата достигна цели 30.

Валтери Ботас поведе на старта. Макс Верстапен се пребори за втората позиция, а Люис Хамилтън излезе трети. Себастиан Фетел се оказа в битка със съотборника си Шарл Льоклер и скоро загуби позиция не само от него, но и от Ландо Норис. Даниел Рикиардо също изпревари германеца.

„Трябва да има някаква повреда“, обади се Фетел по радиото. „Не съм удрял нищо, а предната част е безумно нестабилна.“

Алекс Албон се оказа извън трасето при сблъсък с Карлос Сайнц в самото начало. Наложи му се да влезе в бокса в края на първия тур и сложи нов медиум. Рейс контролът съобщи, че разследва инцидента между пилотите на Ред Бул и Макларън. Стюардите решиха да не предприемат по-нататъшни действия.

В 5-ия от 56 тура преднината на Ботас бе почти 2 секунди. Хамилтън бе на още 2 зад Верстапен, а Льоклер – на 5,3 зад англичанина. От питуола на Ферари съобщиха на Льоклер, че преминават към план Б, но трябва да приближи до Люис. От Макларън пък похвалиха Норис и го посъветваха да поддържа ритъма си.

„Мисля, че окачването се строши. Да, счупено е. Като че ли отпадаме“, каза Фетел по радиото в 9-ата обиколка

„Не знам какво стана. Просто се счупи“, допълни германецът, отбивайки встрани от пистата.

В 12-ата обиколка Ботас бе вече на 2,5 сек пред Верстапен. Хамилтън се бе доближил на под секунда до пилота на Ред Бул. Льоклер бе на 10 секунди от англичанина. Пети вървеше Даниел Рикиардо, следван от Норис, Пиер Гасли, Сайнц, Кими Райконен, Нико Хюлкенберг.

От Ферари предупредиха Льоклер да внимава в осми завой, тъй като там се счупи окачването на съотборника му. След квалификацията рейс контролът монтира нов малък бордюр във връхната точка на кривата там, за да обезкуражи пилотите да я пресичат напряко.

Верстапен влезе в бокса в 14-ата обиколка и сложи гуми хард – най-твърдата смес, предоставена от Пирели за уикенда. Излезе четвърти, а веднага след него в пита бе Ботас. Финландецът смени медиума си с хард, а при връщането си на трасето бе трети. Той бързо изпревари Льоклер, чийто гуми очевидно вече бяха износени. Верстапен също задмина пилота на Ферари. Хамилтън бе начело с аванс от 13 сек пред съекипника си, който пък записа най-бърз тур.

„Вярваме, че другите са с два питстопа, така че ние ще се придържаме към оригиналния си план“, съобщи Пийт Бонингтън на Хамилтън.

Ботас продължи да дава най-добри обиколки. Норис на свой ред бе в бокса в 19-ата обиколка. И той сложи хард. В следващия тур и Льоклер премина през пита. Изборът и на Ферари бе за най-твърдата смес, но се забави заради проблем при монтирането на задна лява гума.

В 23-ата обиколка екипът на Мерцедес се подготви за питстоп на Хамилтън

Люис обаче остана на пистата, а Ботас вече бе на половин секунда зад него. „Можеш да го атакуваш“, бе съобщението от питуола към Валтери. Финландецът веднага го стори и излезе отново пръв. Веднага след това Хамилтън мина през бокса, слагайки хард.

Люис даде най-бърз тур след питстопа си. Бонингтън му каза, че ще се бори с Верстапен за второто място. На въпрос от пилота не може ли да гони победа, състезателният инженер припомни, че очакват втори боксове за другите пилоти. „Важно е стратегията с един бокс да проработи, Люис“, каза още той.

Ботас вече бе на 6,4 сек пред Верстапен. Хамилтън вървеше на 11,7 зад съотборника си. Той поиска Бонингтън да му даде целево време за тур. След това инженерът отново се включи: „Люис, с тези времена можеш да се бориш за победа, но в края на състезанието ще ни трябват гуми.“

Верстапен направи второ спиране в бокса в 34-ата обиколка и взе гуми медиум. Веднага след това и Ботас влезе в пита. Той също сложи средната по твърдост смес. В 35-ата обиколка Хамилтън водеше с 9,3 сек пред съотборника си. Трети, на почти 5 секунди, бе Верстапен.

Валтери започна да настига съекипника си, давайки най-добри обиколки. В 40-ия тур той бе на 6 сек зад Хамилтън. Макс вървеше на около 5 зад финландеца. Четвърти продължаваше да е Льоклер – много зад пилота на Ред Бул и много пред Албон. Шести бе Рикиардо, следван от Норис, Сайнц, Гасли, Райконен.

15 обиколки преди края Хамилтън каза по радиото, че не знае колко време ще изкарат гумите му

Албон пък направи трети питстоп и сложи софт.

„Някой изкарал ли е толкова дълго с тези гуми?“, бе следващият въпрос на англичанина.

Отговорът на Бонингтън бе, че в отбора се опасяват дали гумите ще издържат и има опция Люис да направи още спиране, след което да се бори за втората позиция.

„Ще трябва да продължа“, бе решението на британеца.

Междувременно Льоклер бе направил втори пит и попита тима си каква е най-добрата обиколка до този момент. Състезателят на Ферари веднага подобри постижението, гонейки бонус точката, която този сезон се дава за най-бърз тур в състезание.

Ботас се доближи на секунда и половина до Хамилтън 8 обиколки преди финала. В 50-ия тур разликата вече бе под секунда. Финландецът не се забави с атаката си, въпреки че двамата бяха в трафик. Люис успя да запази първото място, въпреки че излезе от пистата в 12-ти завой. Още в следващия тур Валтери отново атакува и този път изпревари съотборника си. Верстапен бе на по-малко от 3 секунди зад пилотите на Мерцедес.

Две обиколки преди финала Кевин Магнусен се озова в зона за сигурност във втори сектор. Това доведе до предупредителни жълти флагове. Предупредителните знаци принудиха всички да намалят темпото. Така Ботас пресече пръв финала, следван от Хамилтън и Верстапен. Льоклер взе четвъртото място пред Албон, Рикиардо, Норис, Сайнц, Хюлкенберг, Квят.

След финала стюардите наказаха Квят за удар със Серхио Перес. Санкцията го прати от 10-та на 12-та позиция и даде последната точка на пилота на Рейсинг Пойнт.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter