Люис Хамилтън бе най-бърз в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Бразилия. Пилотът на Мерцедес изпревари Макс Верстапен (Ред Бул) и Шарл Льоклер (Ферари).
Времето бе сухо, сравнително хладно в началото на сесията. Температурата на въздуха бе 18 градуса, тази на пистата – 30-31. Работата започна веднага след светването на зеления семафор. Сред първите пилоти на пистата бе Макс Верстапен – с гуми хард. Най-твърдата смес бе изборът на повечето състезатели, като само Ландо Норис бе със софт.
Екипите не бързаха. 10 минути след началото по-малко от половината състезатели бяха направили опознавателен тур. В таблицата пък имаше само едно постижение – 1:14.407 мин на Роберт Кубица. Полякът трябваше да наваксва, тъй като в петък катастрофира и нямаше време да работи по автомобила си.
And we’re off for #FP3 at #BrazilGP. Just one hour to finalise everything for #quali. Ambient temperature is 21 degrees and track temperature is a positively warm 30 degrees (at least compared to previous days).
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 16, 2019
Карлос Сайнц с медиум даде 1:11.058 мин, след което свали до 1:10.756. Още няколко коли се появиха на трасето. Даниел Рикиардо записа третото време в сесията – 1:10.577 (със софт).
17 минути сред старта на последния час за подготовка Люис Хамилтън излезе, като бе с най-меките гуми
Със софт бяха още съотборникът му в Мерцедес Валтери Ботас и пилотите на Ферари. Шарл Льоклер излезе пръв с 1:09.871 мин. Себастиан Фетел го изпревари с 0,205 сек. Ботас се вклини между състезателите на Скудерията – финландецът бе на 0,097 сек зад германеца. Хамилтън бе най-бърз от всички – 1:09.562 мин.
Льоклер успя да навакса част от изоставането си и се доближи на 0,037 сек до Люис. Фетел обаче загуби половин секунда във втория сектор и се отказа от следващия си бърз тур.
Hamilton noses ahead ?
Leclerc briefly headed the timing screens, but the newly-minted champion clocks a 1:09.562 to take P1#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/bARU4jhVKt
— Formula 1 (@F1) November 16, 2019
Верстапен със софт бе най-бърз от всички в следващите минути – 1:09.327 мин. Според анализа на данните от петъчните свободни тренировки Ред Бул е с равно квалификационно темпо с Ферари. Макс подобри собственото си време – 1:09.063 мин.
В средата на тренировката пилотите на Ред Бул заемаха първа и шеста позиция. Алекс Албон, който бе най-бърз във вчерашната първа сесия, бе на малко над 0,7 сек от съотборника си. Втори и трети бяха пилотите на Мерцедес, като Хамилтън бе пред Ботас. Льоклер пък бе четвърти, следван от съекипника си Фетел.
В следващата квалификационна симулация състезателите на Ферари (и двамата със софт) отново излязоха на челните позиции
Шарл бе по-бърз от двамата – 1:08.611, Фетел бе на 0,053 сек зад него.
Битката в квалификацията се очертаваше като много сериозна, след като Хамилтън изпревари всички с 1:08.320 мин.
Solid laps from both guys out there and with 15 min to go in FP3, Lewis goes P1 with a clean 1:08.32. ?#BrazilGP pic.twitter.com/ypBWTzmQzT
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 16, 2019
FASTEST SECTORS (45/60 MINS)
Hamilton sets a new fastest lap with a mighty middle sector
But Leclerc hangs on to purple sectors either side#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/PqGFM6cB78
— Formula 1 (@F1) November 16, 2019
Последните 10 минути от съботната тренировка бяха, както обикновено, най-натоварени. Температурата на пистата вече бе 38 градуса. Верстапен излезе втори – на 0,026 сек зад Хамилтън. Льоклер едва не връхлетя Карлос Сайнц в загряващия си тур.
⚠️ Warning Sainz ⚠️
Leclerc encounters a McLaren on the racing line ?#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/G1PT38hswH
— Formula 1 (@F1) November 16, 2019
В самия край на сесията Люис се обади по радиото, че има спад на мощността. Размествания в класирането не настъпиха и той остана най-бърз, следван от Верстапен и Льоклер. Фетел бе четвърти пред Албон, Ботас, Данил Квят, Антонио Джовинаци, Норис, Сайнц.
FP3 CLASSIFICATION
Practice time is over! Three teams separated by three tenths… who’s your pick for qualifying? ?#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/uv8iWICe9y
— Formula 1 (@F1) November 16, 2019