Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пред Ботас и във втората сесия на Интерлагос

Хамилтън пред Ботас и във втората сесия на Интерлагос

40
0

Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас бяха най-бързи и във втората свободна тренировка за Гран при на Бразилия. Отново британецът бе по-напред, като финландецът бе само на 0.048 сек след него. Този път конкурентите бяха по-близо, като Даниел Рикиардо с Ред Бул се нареди 3-и на 0.228 сек от водача.

Водещият пилот на Ферари Себастиан Фетел остана 4-и, следван от Макс Верстапен с другия Ред Бул и Кими Райконен. Най-добър от останалите бе Естебан Окон с Форс Индия – 7-и, следван от Маса с Уилямс и Хюлкенберг с Рено. Челната десетка допълни Алонсо с Макларън.

Втората сесия започна с активно излизане на пилотите в гумите софт. Най-бърз първоначално бе Райконен, следван на 0.3 сек от Фетел, а на 0.7 сек бе Вандоорн. Верстапен с меките гуми свали 0.170 сек от времето на Кими, а Ботас подобри с 10 хилядни това на Макс и излезе начело. В следващите опити Валтери слезе под 1:10 мин за тур, а Макс бе на 3 десети след него. Райконен и Фетел бяха 3-и и 4-и, на над половин секунда от лидера. При първия си опит обаче Хамилтън със софт бе над всички с 1:09.742 мин.

 

 

Райконен от водещите пилоти първи сложи супермеки гуми, но постижението му бе на 0.375 сек от това на Хамилтън със софт. Фетел също със суперсофт бе по-близо до Люис, но отново по-бавен от шампиона с по-бързи гуми. Ботас първи от пилотите на Мерцедес сложи суперсофт и поведе с 1:09.563 мин, блокирайки обаче предна дясна гума преди 10 завой. Хамилтън пък сбърка на завой 6 и не довърши обиколката си. При следващия си опит Люис излезе начело с 1:09.515 мин.

 

 

Верстапен със супермеките гуми постигна 4-и резултат на 0.317 сек, като бе малко по-бавен от Фетел. Рикиардо бе по-бърз и от двамата, заемайки 3-ата позиция с изоставане от 0.2 сек спрямо Хамилтън. 40 мин след началото на сесията Ериксон се удари в предпазната стена, но успя да върне колата на пистата и се прибра в бокса. Вандоорн пък се завъртя на завой 2, но се размина без удар и поражения по колата.

 

 

Фетел и Хамилтън излязоха отново на пистата със суперсофт, като преди това направиха симулации на старт в зоната на питлейна. Те започнаха да правят дълги серии с много бензин, а в същото време Грожан се завъртя на 4-и завой.

 

 

В дългите серии отново Мерцедес имаха предимство, като близо до тях бяха Фетел и Райконен от Ферари. Изглежда, че към момента в Скудерията темпото е по-добро в състезателно темпо, отколкото в квалификационно. Много добро бе темпото и на пилотите на Ред Бул, особено това на Верстапен, което предвещава интересна борба в състезанието в неделя. Малка бе разликата и в представянето на гумите софт и суперсофт, което пък обещава интересен избор на стратегии.