Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън спечели и на Монца, но с по-меки от допустимото гуми?

Хамилтън спечели и на Монца, но с по-меки от допустимото гуми?

44
0

Люис Хамилтън спечели Гран при на Италия на пистата Монца, като води от старта до финала и на практика не даде никакъв шанс на съперниците си. Имаше само малки притеснения в края заради вибрации, породени от петно върху предните гуми.

Втори финишира Себастиян Фетел с Ферари, а за третата позиция битката в последните завои спечели Фелипе Маса. Той остави зад себе си съотборника си в Уилямс – Валтери Ботас. 

Секунди след финала обаче дойде съобщение, че лява задна гума на Люис е била по-мека от препоръките на Пирели и може да последва наказаниe – добавяне на време! Всичко трябва да бъде изяснено в следващите минути при Чарли Уайтинг, гумите на Ферари също са били обект на проверка.

Съотборникът на Хамилтън – Нико Розберг пък отпадна след като двигателят му се взриви две обиколки преди края. Така  и така авансът на британеца за титлата се увеличи още на цели 53 точки.

Кими Райконен с второто Ферери не успя да потегли добри, но стигна петото място след невероятни битки, като в края изпревари Серхио Перес с Форс Индия, чието представяне, както и на Спа бе забележително.

Стартовата решетка бе определена след серията от 168 позиции наказани, като пилотите на Мейнър Маруся се оказаха 13 и 14-ти на старта, пред сменилите мотори и компоненти пилоти на Макларън, Ред Бул, Торо Росо.

Чудесното слънце огряваше прочутата писта. Асфалтът бе нагрят до 37 градуса. А доста над платилите билети 86 000 ентусиазирани тифози, бяха изпълнили трибуните.

Очакванията бяха за един единствен стоп, въпреки всички промени. Но дали гумите щяха наистина да са достатъчно добри никой не бе 100% сигурен. Втората тема в падока бе дали Ферари могат да направят обща стратегия  с която да победят Хамилтън. Със сигурност се очакваше силна атака на Кими от вътрешната страна към първия завой.

За Нико никой не говореше. Според Мерцедес със старата система той щеше да е 0,1-0,2 сек по-бавен от Люис, а и тази сутрин отново механиците се бореха с хидравличен теч в колата му.

Всички на старта бяха с меките гуми софт, освен Алонсо, Сайнц и пилотите на Ред Бул, които предпочетоха по-твърдия  медиум.

На старта обаче Кими Райконен не можа да потегли добре и в първата обиколка бе едва 18-ти. След още две бе 12-ти, но далеч от голямата битка.

Хамилтън потегли чисто напред, а Фетел нямаше как да го изпревари до първия завой остана втори, а за тях се наредиха двамата пилоти на Уилямс – Маса и Ботас, следвани от Серхио Перес и блокираният зад Кими – Нико Розберг. Нико успя за 3 тура да се пребори с пилота на Форс Индия и зад него осанаха Перес и Нико Хюлекенберг. Зад тях бе Ериксон.

Още в самото начало от състезанието отпаднаха и двете коли на Лотус след контакти със съперници. Подът на Малдонадо бе счупен, а някои удари и счупи задно окачване на Грожан. В първите две обиколки Хъмилтън веднага взе 2 секунди аванс пред Фетел. До 7-мия дистанцията стана 3,9 сек, а в 10-ия вече бе – 5,9 сек.

Кими бързо стигна до девето място зад Ериксон, а зад него пилотите на групата Ред Бул – Торо Росо бързо се справиха с Макларън и Мейнър. Квят изпревари Бътън, като и двете коли бяха с отворени DRS системи, което показа за каква разлика в скоростта става дума.

Тони Рос предупреди Нико, че износването на предните спирачки е твърде голямо, Нико попита каква ще е стратегията, но Рос му каза да се концентрира върху спирачките.

Хюлкенберг също имаше проблеми, но най-вероятно с изпускателната система. Маса пък получи съобщение, че всичко върди по план А – един стоп и подиумът е реална цел. Тя обаче се отдалечи при смените, като отново Уилямс отново загуби позиции.

Нико Розберг спря за смяната на гуми в 19-ата от общо 53 обиколки, Маса веднага го последва в 20-атия тур. Механиците на Уилямс бяха само с 0,5 сек по-бавни – 3,2 срещу 3,7 сек за смяната, но търът повече струваше общо 1,6 сек загуба на Фелипе и той остана зад Нико. Тимът остави на пистата Ботас още три обиколки и когато се върна на пистата той излезе и зад двамата си съперници – Розберг и Маса!

В 26-ата обиколка в бокса спря и Фетел, а след още обиколка и Хамилтън. В предходните няколко тура ясно се видя как Ферари губи темпо с износването на меките гуми.

Дистанцията  между лидерите след 19-ата обиколка бе 10,6 сек., след 20-ата 11,8, а след 21 – 12,7 сек! Трети зад тях стана Кими, но още не бе спирал ав бокса, а зад него бяха Розберг, Маса, Ботас. Нико бързо изпревари финландеца, с износените му гуми. Зад Ботас, Рикиардо също се бореше със стари гуми срещу  Перес и Хюлкенберг. Мексиканецът бързо изпревари съперника си, а в 31-ата обиколка и Даниел спря в бокса за да смени твърдите си гуми с меки.

Напред след 33 обиколки Хамилтън имаше комфортен аванс от 19,2 секунди и всичко вече бе решено. Розберг бе на 4,1 секунди от Фетел, а зад него бяха пилотите на Уилямс.

Въпреки, че гумите на Нико бяха 7 обиколки повече използвани, Рос му каза, че тези на Фетел вероятно ще се износят повече и второто място все още е възможно.

С новите си твърди гуми пък Кими изпревари последователно Ериксон и Хюлкенберг и се нареди седми зад другия Форс Индия на Перес. Битката с него бе до самия край като 3 обиколки преди края Кими все пак взе шестата позиция

За 15-а и 16-та позиция пилотите на Макларън си правеха собствено състезание, като след като тръгна с твърди гуми и до стопа изоставаше с 11 сек, след нея бързо разликата се стопи, защото Дженсън вече бе с медиум. В крайна сметка битката приключи с прибиране на Фернандо 4 обиколки преди края.

В последните десетина обиколки Ериксон натисна Хюлкенберг, който се оплака по радиото, че няма мощност и грип на задните колела. Десети се нареди Рикиардо, който дори изпревари пилота на Заубер и зае мястото зад Хълк. 

В това време Пит Бонингтън помоли Хамилтън, да пази новия си двигател, което бе логично при аванс от 22,4 сек!пред Фетел. Зад него пък Нико вече бе само на 3,1 сек и натискаше здраво.

В последните 5 обиколки дойде развръзката. В бокса на Мерцедес изведнъж настана силна суматоха. Вибрациите в предните гуми на Люис бяха твърде големи от петно при агресивно спиране. При 23,3 секунди аванс и 22 секунди нужни за смяна, Люис можеше да спре и смени гуми. Но това не се наложи. В същото време обаче двигателят на Нико Розберг се взриви на Роджия 2 обиколки преди края. Той бе вече зад гърба на Фетел. Така третата позиция на подиума остана свободна за Уилямс. Ботас агресивно атакува Маса, но опитният бразилец се защити и се качи на подиума.