Гран при на Малайзия е съвсем ново предизвикателство за Пирели и новите им гуми за Формула 1 през 2014 г., заяви спортният директор на компанията преди надпреварата на Сепанг Пол Хембри.
Вторият кръг от тазгодишния световен шампионат ще се проведе в края на седмицата на пистата до Куала Лумпур, чийто основни характеристики са абразивен асфалт и променливо, екстремно време. За да се справят с това, Пирели избраха за там най-твърдите смеси в гамата си: хард (с означения в оранжево) и медиум.
– Малайзия е едва второто състезание за новата ни гама продукти, създадени за последното поколение болиди от Формула 1. Освен това там ще е дебютът на сместа хард. Медиум се представи на ниво в Австралия, но условията в Малайзия са напълно контрастни в сравнение с тези на Албърт парк. Температурите са значително по-високи – както на въздуха, така и на трасето. Това, разбира се, ще е предизвикателство и за самите коли, както и за пилотите, като не бива да забравяме, че все още сме в началото на процеса на развитие. Дъждът в събота в Мелбърн позволи на отборите да изпробват мокрите гуми и интермедиите, а придобитите познания могат да са им много полезни на Сепанг – обясни Хембри.
Според бившия пилот от Формула 1 и настоящ консултант на Пирели Жан Алези изграждането на добър ритъм на малайзийското трасе може да помогне за намаляване натоварването на гумите.
– Ще изминат още няколко старта преди да видим пълния потенциал на всички отбори, а това е особено интересна ситуация. Другото нещо, което асоциирам с Малайзия, е проливният дъжд. Изумително е колко се развиха гумите за мокра писта от времето, когато аз карах, досега. Не мисля, че някой е предвиждал колко вода ще могат да разпръскват те (65 литра при 300 км/ч – б.р.). Истинският проблем на Сепанг при дъжд е неподвижната вода на пистата – тогава се губи контрол върху колата. Видимостта също е много различна, ако вали – допълни французинът.