Начало Moto News Хейдън остава в МотоGP с Аспар и клиентска Хонда

Хейдън остава в МотоGP с Аспар и клиентска Хонда

38
0
Ники Хейдън

Ники Хейдън остава в МотоGP, където ще се състезава с тима на Аспар и клиентските мотори на Хонда. Отборът обяви днес в Австралия, където е следващият кръг от световния шампионат, че е сключил двегодишен договор с японския производител и ще използва Хонда Production Racer, както и че единият от пилотите ще е американският състезател.

Хейдън разбра по-рано този сезон, че няма да продължи да работи с Дукати, където мястото му ще бъде заето през 2014 г. от Кал Кръчлоу. Той имаше предложения както от МотоGP, така и от световния супербайк шампионат, като преценяваше коя опция е по-добра за него.

За Аспар пък се очакваше, че ще продължат да се състезават с машини на Априля. В екипа обаче са преценили, че след като техническият директор на Априля Луиджи Дал Игна напусна и стана генерален мениджър на Дукати Корсе, по-сигурният вариант е Хонда. С японския тим пък Ники спечели световната си титла в МотоGP през 2006 г.

Доста съм доволен от това развитие на нещата. Моторът е клиентски, а аз, разбира се, бих предпочел заводски, но трябва да разберем колко конкурентоспособна ще е машината – коментира пилотът.

Новият мотор на Хонда, който е за сателитните и клиентски отбори, е базиран на RC213V, но е без безстепенна скоростна кутия. Ще е със стандартния ECU пакет, но ще има четири литра допълнително гориво на състезание, както и опция за 12 смени на двигател вместо 5 като заводските машини.

За екипа на Аспар е страхотна новина, че успяхме да привлечем Хонда и пилот от ранга на Ники Хейдън – заяви от своя страна шефът на тима Хорхе Аспар. – Правим огромна крачка напред по отношение на качество, престиж и имидж. Израснахме много за кратък период от време и сме много развълнувани от новия проект. С тях Аспар започна през 1992 г. и имам невероятни спомени от тогава. Смятам, че комбинацията между мотора на Хонда и Ники Хейдън ще е много успешна. Вълнуваме се, че ще работим с производител с история като Хонда и пилот като Ники – световен шампион с огромен опит. За нас това е сериозна промяна след толкова години работа с италиански компании, но надеждите ни са сериозни. Готови сме за предизвикателството и ще вложим максимум усилия, за да продължи тимът на Аспар да постига топрезултати.

Отборът тепърва ще обяви кой ще е съотборник на Хейдън. Аспар имат опция за Алекс Еспаргаро, който обаче е съсредоточен върху новия Форуърд Рейсинг Ямаха проект. Ранди де Пюне пък изглежда сигурен за Сузуки.