По-рано днес бе решено да бъде премахната четвъртата DRS зона на Албърт Парк, която се намираше между 8-ми и 9-ти завой. Решението бе взето около 20 минути преди началото на FP3 и отборите трябваше бързо да променят елементите по колата си.
В резултат на промяната се получи разместване в разпределението на силите между отборите. Тези, които имат проблем с подскачането, бяха ощетени от промяната. Останалите пък получиха предимство, тъй като подскачането при съперниците им се увеличи осезателно по тази права.
Един от отборите, които спечелиха от премахването на DRS зоната, бе Алпин. Фернандо Алонсо завърши последната тренировка на четвърта позиция. Испанецът дори бе на път да се доближи до челните позиции в квалификацията, след като записа най-бърз втори сектор по време на Q3, но се удари в 11-ти завой поради проблем с превключването на предавките.
Оказва се, че по време на брифинга вчера Алонсо е бил най-активен в дискусиите за премахването на тази зона. Източници подкрепят твърденията, че той и Алпин са поискали премахването на зоната. Като причина за това те са посочили, че не е безопасно да се използва DRS в тази част на пистата. Това бе и причината, с която ФИА обосноваха решението си в последствие.
Хелмут Марко коментира преди началото на квалификацията, че според него е странно ФИА да махат тази зона заради един отбор, визирайки френския тим. Той сподели, че запазването й не би било проблем и че е жалко от състезателна гледна точка, тъй като така е била премахната една допълнителна възможност за изпреварване.
Alonso is out of the car and appears to be okay 👍
He had just set the fastest middle sector of all, but his crash pauses the clock with seven minutes to go #AusGP #F1 pic.twitter.com/PcmbC3dOgG
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022