Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хембри: Медиум и софт ще дадат на екипите баланс на Спа

Хембри: Медиум и софт ще дадат на екипите баланс на Спа

60
0
Пирели

Медиум и софт ще са типовете гуми, които Пирели предоставят на отборите от Формула 1 за предстоящата Гран при на Белгия. Пистата Спа-Франкоршамп се намира в сърцето на Ардените и често променливите метеорологични условия там оказват сериозно влияние върху събитията на трасето. Често се отбелязва, че микроклиматът там е изключително особен и понякога дори не вали над цялото трасе.

Дължината – малко над 7 км – също е от означение за поведението на гумите и съответно времената на състезателите, които почти единодушно нареждат Спа сред любимите си трасета. В екипите се търсят компромисни настройки за много бързите и по-бавни секции от конфигурацията.

Комбинацията медиум/софт пък вече бе използвана за два състезателни уикенда досега: във Валенсия (Гран при на Европа) и за Гран при на Германия. Това означава, че отборите са сравнително добре запознати с характеристиките на смесите, макар че най-вероятно в някакъв момент от уикенда ще им се наложи използването на интермедии и гуми за мокра писта. От Пирели нямат някакви конкретни очаквания за момента, тъй като на Спа не са провеждали тестове, но отбелязват, че точно на белгийската писта натоварванията върху гумите ще са едни от най-високите през сезона. Очаква се разликата във времената за тур между двата вида гуми да е повече от секунда, но износването да не е твърде високо благодарение на по-ниските температури и характера на трасето.

На Спа-Франкоршамп се тества на максимум всичко в автомобилите от Формула 1, а пистата е сред най-непредсказуемите в календара. Имаме много малко данни за нея, тъй като не сме правили тренировки там. От видяното във Валенсия и на Нюрбургринг обаче, смятаме, че чрез комбинацията медиум/софт ще се постигне необходимият баланс между достатъчно добро представяне и издръжливост. В тази надпревара печелят онези, които рискуват при маневрите за изпреварване. Времето обаче ще е неизвестно в уравнението, но пък имаме доста опит от многото надпревари на мокро тази година – разясни допълнително моторспорт директорът на компанията Пол Хембри.