Начало Автомобили Хвърчащо из супермаркета хлапе с пазарска количка? Ford има решение

Хвърчащо из супермаркета хлапе с пазарска количка? Ford има решение

287
0
Ford, деца, Self-Braking Trolley
снимка: Ford

Седмичното пазаруване е истинско изпитание за родителите с деца. Според различни изследвания нивата на стрес в този момент се равняват на тези от приспиването и храненето на хлапетата. Малките лесно се разсейват, вдигат врява. А една от най-ужасяващите гледки е да видиш как детето ти се засилва с количката по някой от коридорите на магазина!

Ford, деца, Self-Braking Trolley
снимка: Ford

Във Ford обаче са помислили за ситуацията, вдъхновявайки се от влаганите в новите автомобили технологии за предотвратяване на пътни инциденти.

Системата Pre-Collision Assist по принцип използва камера и радар за засичане на превозни средства, пешеходци и колоездачи. Тя автоматично „натиска” спирачките, ако шофьорът не реагира на подадени предупреждения.

Така нареченото “Self-Braking Trolley” (от англ. – самостоятелно спираща количка) използва сензор, за да постигне нещо подобно. В конкретния случай то се състои в това да спре съоръжението на колела при засичане на опасност от сблъсък.

„Родителите често се ужасяват от пазаруване в супермаркети, защото се опитват да свършат нещо, а децата само искат да си играят”, обяснява Танит Кери. Тя е автор на „What’s my child thinking? Practical Child Psychology for Modern Parents”.

„Децата обожават да копират възрастните и да експериментират, когато почувстват по-голям контрол в дадена ситуация. Бутането на пазарска количка в детското съзнание е като шофирането на автомобил. А широките и дълги пътеки в супермаркета са писта.”

Проектът “Self-Braking Trolley” все още е на етап прототип. Той е част от серия иновации на Ford, при които технологии от автомобилната индустрия са използвани в решаването на ежедневни проблеми.

„Pre-Collision Assist помага на нашите клиенти да избягват инциденти или да намалят ефектите при евентуален сблъсък. Сметнахме, че тези функции могат да се приложат към пазарските колички. По този начин се демонстрира полезността на технологията и за шофьорите”, твърди маркетинг директорът на Ford of Europe Антъни Айърсън.