Хокенхайм не изключва да приема стартове от F1 в бъдеще. Ръководството на трасето заяви, че би приветствало завръщането на световния шампионат след няколко години. Единственото условие е F1 да изисква такса за домакинство, която да е по силите на организаторите на събитието.
Хокенхайм е писта с богата история в F1. Трасето приема първия си старт от световния шампионат през 1970 г. След това пистата става традиционен домакин на състезанието за Голямата награда на Германия от 1977 до 2006 г. Изключение прави сезон 1985, когато F1 отново посещава Нюрбургринг.
През годините Хокенхайм е една от пистите, които събират голям брой зрители. Това се дължеше заради успехите на Михаел Шумахер в началото на новия век. Но през последните 10-15 години популярността на F1 в Германия спадна драстично въпреки четирите поредни титли на Себастиан Фетел и доминацията на Мерцедес
От сезон 2014 до момента Хокенхайм стана единственият домакин на Гран при на Германия. За съжаление, финансовите затруднения на организаторите не позволяваха състезанието да присъства редовно в графика на спорта. По този начин то се провеждаше веднъж на две години, с изключение на 2018 и 2019 г. Последното издание на състезанието на Хокенхайм бе спонсорирано от Мерцедес. Въпреки това германският производител така и не успя да запише успех.
През последно време ръководството на Хокенхаймринг обяви, че стремят към потенциално завръщане в F1.
„Много искаме F1 да се върне в Германия“, заяви директорът на пистата Хокенхай Йорн Теске пред немската телевизия Sport1.
„Знаем колко важен е премиерният клас за дадена писта, но и за региона около нея. Дължим световната си слава на този спорт и наистина правим всичко възможно да се завърнем.“
Въпреки желанието си спортът да се върне за постоянно в Германия, Теске предупреди, че евентуалното завръщане в F1 не трябва да съсипе пистата финансово.
Германецът предложи връщане към ротационния график, който се прилагаше с Нюрбургринг в периода 2007-2014 г. Според него това реално решение на проблема.
„F1 не трябва да ни съсипва финансово. Затова трябва да намерим начин да се съберем отново. Не е задължително да сме на печалба, но не можем и да сме на голяма загуба. Едно от възможните решения за облекчаване на финансовото бреме би било сътрудничество с друга писта.“
„Определено сме готови да организираме състезание веднъж на две години. Ако има ротация, например с Нюрбургринг това би било чудесно както за германските фенове, така и за мен самия“, добави директорът на Хокенхайм.
Вижте тази публикация в Instagram.
Надеждата за завръщане на F1 в Германия е свързана с Ауди. Германският производител ще влезе в световния шампионат през 2026 г. Това би могло постепенно да увеличи интереса на страната към Формула 1. Освен това марката би мога да окаже подкрепа на пистите Хокенхайм или Нюрбургринг и да помогне за тяхното завръщане в графика на спорта. От Ауди също така може да привлекат в редиците си германски състезател.