Начало Автомобили Honda Insight 2010 – изцяло нов автомобил

Honda Insight 2010 – изцяло нов автомобил

746
0

Въпреки че екипът, създал новия Инсайт е започнал проекта от бял лист хартия, той е бил поставен пред много предизвикателства при създаването на външния вид на колата. Това е един напълно нов модел без история.

От една страна, като хибриден автомобил с ниско ниво на вредни емисии, тя е трябвало да изглежда като ‘зелена’ кола, но в същото време е трябвало да бъде динамична и да се кара с удоволствие. А и на всичкото отгоре, дизайна е трябвало да се хареса и на възможно най-широк кръг от хора.

Искахме колата да бъде широко възприета‘,
казва шефа на дизайнерския отдел, Мотоаки Минова.
Ако бяхме създали просто един приятелски настроен към околната среда автомобил, резултата щеше да бъде скучен. Искахме да присъства и спортния фактор, за да направим Инсайт по привлекателен, а и все пак спортният дух се съдържа в ДНК-то на Хонда.

И въпреки че ‘зелената’ ориентация на колата е била известна пречка за спортната насоченост на цялостния дизайн, в някои аспекти тя всъщност е помогнала в известна степен. Това, че новоразработената система IMA е по-компактна помага за скъсяването на носа на колата. А това от своя страна допринася за един по- стегнат и по-агресивен вид на предната част.

Отново заради привличането на по-широк кръг клиенти е избран вариант с 5 врати, който също е известно предизвикателство за аеродинамиката на автомобила, но пък предлага достатъчно място за пътниците в задната част.

Причината, поради която решихме колата да е хечбек с 5 врати е, че искахме тя да е популярна в Европа‘,
казва лидера на проекта Ясунари Секи.
Американското ни подразделение, което продава най-много коли поиска от нас да направим Инсайт с багажник, но ние решихме да е с 5 врати, за да можем да се борим с другите ‘зелени’ автомобили и да увеличим продажбите си в Европа. А за да стане това, колата трябваше да е петврат хечбек. А и разбира се тази форма е по-подходяща и що се отнася до аеродинамиката.

Окачването на Хонда Инсайт е с изцяло нов дизайн, но поради това че колата трябва да е достъпна и с компактни размери, то е базирано на компоненти, използвани в последното поколение Хонда Джаз. Освен окачването, Инсайт ползва и други компоненти от малката кола като спирачките и кормилната уредба.

Всички варианти на Инсайт са оборудвани със системата на Хонда VSA (Vehicle Stability Assist), създадена да асистира на водача в завой, ускорение и различни маневри, като намалява въртенето на едното или и двете задвижващи колела и ограничава впръскването на гориво в двигателя.

Системата на Хонда IMA е вече на 10 години, като появяването и бе през 1999 в първата версия на Инсайт. IMA се превежда като Интегриран Асистент на Двигателя, и представлява 1,3 литров двигател с ниско ниво на вредни емисии, който играе ролята на главния задвижващ източник, ултра-тънък електромотор и компакта и олекотена батерия. Тази система е използвана успешно не само в Инсайт, но също така и в Civic IMA и Civic Hybrid. През годините тя еволюира и тана по-малка, по-лека и по-евтина за производство. Най-новата й версия, с която е оборудван новия Инсайт е възможно най-авантгардната система, който е представяна от Хонда до сега.