Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда предлага комисия да разглежда последиците от ситуации като тези на Силвърстоун...

Хонда предлага комисия да разглежда последиците от ситуации като тези на Силвърстоун и Хунгароринг

3373
0
Серхио Перес, катастрофа, меле, Хонда
мелето на първи завой след старта на Гран при на Унгария; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хонда предлага комисия с представители на ФИА, отборите и производителите на задвижващи системи да разглежда ситуации като тези, възникнали след надпреварите на пистите Силвърстоун и Хунгароринг

Идеята е във връзка с последиците, които инцидентите в тези две надпревари имаха за екипа на Ред Бул.

За сезон 2021 отборите има ограничение за използването на задвижващи системи – до 3 на пилот без наказания. Всеки четвърти използван компонент носи санкция. В Ред Бул бяха особено недоволни от инцидентите във Великобритания и Унгария, тъй като им костваха два агрегата. За този на Макс Верстапен от Силвърстоун се смяташе, че може и да бъде спасен, но от Хонда откриха пукнатина след квалификацията на Хунгароринг. Моторът на Серхио Перес от уикенда на пистата до Будапеща изобщо не подлежеше на опити за поправка.

Ситуацията е особено неприятна за Ред Бул и Хонда, тъй като няма нищо общо с издръжливостта на самите задвижващи системи. Здравината на японските агрегати бе една от слабите им характеристики в предходни сезони. За 2021-ва от Хонда преодоляха повечето си грижи в това отношение. (Специален материал за развитието на агрегатите в условията на замразени двигатели може да намерите в актуалния брой на списание ClubS1 – 250). При това положение и отборът от Милтън Кийнс, и производителят на задвижващи системи смятат, че ситуацията е просто нечестна спрямо тях, тъй като нямат вина за повредите. А разходите са огромни. От Ред Бул изчислиха, че щетите им от Силвърстоун възлизат на почти два милиона долара. От Хонда пък са похарчили повече от милион за поправка на един мотор. Тойохару Танабе заяви пред the-race.com, че комбинацията от финансови загуби и наказание на грида при използване на нови компоненти е особено неприятна.

„Разбира се, парите са важни, но тях можем да ги похарчим. Точки не сме в състояние да си набавим. А точките са по-важни за отбора и пилота, това има по-голямо значение от разходите“, заяви техническият директор на Хонда F1

„С ФИА, отборите и производителите можем да обмислим как да пестим ресурс при подобни условия. Една от идеите ми е разследване. Представител на ФИА, хора от отборите, всички производители на задвижващи системи. Могат да разглеждат дали е разумно да се сменят части при молба от страна производител на мотори. Да се проведе дискусия и съответно отправеното искане да се приеме или отхвърли.“

„Важно е да има ограничение на разходите, важно е спортът да е с добър бизнес модел. Но мисля, че можем да направим нещо по въпроса“, допълни Танабе.