Начало Избрани Хонда се „бори“ с разработването на новия двигател в F1

Хонда се „бори“ с разработването на новия двигател в F1

Хонда
снимка, Хонда

Президентът на Хонда Рейсинг Корпорейшън (HRC) Коджи Ватанабе разкри още информация за новата задвижващата система в F1. Японецът призна, че в момента инженерите се „борят“ с разработването на турбо-хибридния агрегат с по-голяма електрическа мощност. Според Ватанабе, ситуацията едва ли е по-различна за останалите производители в световния шампионат.

През 2023 г. Хонда обяви официалното си завръщане в F1 през 2026 г. Японците ще доставят задвижващи системи на Астън Мартин. Оттогава марката започна разработването на новия силов агрегат, както и строеж на нов департамент в Обединеното кралство.

Понастоящем Хонда е основен технически партньор на Ред Бул. Двете страни обаче работят напълно отделно и не обменят информация. В края на тази година австрийката компания ще прекрати сътрудничеството си с Хонда и ще използва собствено задвижване, разработено заедно с Форд. Американците ще се завърнат в F1 след повече от 20-годишно отсъствие.

През последната година HRC започна наемане на нов технически персонал, който да работи в новата база във Великобритания. Новото задвижване ще бъде създадено заедно с американското подразделение на Хонда- HRC USA. В момента там се разработват силовите агрегати за Индикар и IMSA.

Миналата година Хонда обяви, че работата по новото задвижване „върви по план“. Тогава Ватанабе разкри, че основният фокус е върху електрическото задвижване, тъй като вярва, че двигателят с вътрешно горене V6 е достатъчно добър и не се нуждае от сериозни промени. Разбира се, очаква се да бъдат направени известни модификации по него

Миналата седмица Ватанабе присъстваше на 24-те часа на Дайтона и дори развя зеления флаг за началото на надпреварата, която е кръг №1 от сезон 2025 в IMSA. Хонда има участие в премиерния глас на шампионата- GTP- с прототипа Acura ARX-06. Японците в крайна сметка се поздравиха с подиум благодарение на прототип №60 на Meyer Shank Racing с екипаж Скот Диксън/Том Бломквист/Феликс Розенквист/Колин Браун. Подобно на F1, тук също се използват хибридни агрегати, макар и по-различни.

По време на уикенда в Дайтона Ватанабе бе попитан и как върви развитието на новия силов агрегат за F1. Отговорът на японеца беше следния:

„Не е толкова лесно. Борим се. Сега се опитваме да направим всичко възможно, за да покажем добър резултат догодина.“

Ватанабе бе попитан от PlanetF1 какви са най-големите притеснения за Хонда.

„Всичко е ново. Двигателят, от който се нуждаем, е нов, 355-киловатов и много компактен. Освен това, новата по-голяма батерия не е толкова лесна за разработване. А също и малкият двигател с голяма мощност. Всичко е много трудно, но ние се стараем максимално“, добави президентът на HRC.

Думите на Ватанабе не са добра новина за Астън Мартин. Британският отбор се надява да се бори за титлата след влизането на новите правила. Тогава екипът ще разполага с болид, конструиран от Ейдриан Нюи. Но един лош двигател на Хонда може да означава, че екипът няма да може да оправдае големите очаквания. Съвсем наскоро Нюи призна, че очаква новите правила да фаворизират повече силовите агрегати.

Хонда едва ли е единственият производител, който изпитва затруднения с разработването на новата задвижваща система. Говори се, че Ауди също изостава сериозно и едва ли ще се бори за челни позиции още през 2026 или 2027 г. Същевременно Алпин спря развитието на собствения силов агрегат и ще премине към такъв на Мерцедес. Очакванията са германският производител отново да има предимство, но не толкова голямо, колкото през 2014. Ферари също продължава работата по новия агрегат, макар и да не разкрива конкретна информация.