Начало Автомобили HONDA taste it e първото по рода си автомобилно шоу в България.

HONDA taste it e първото по рода си автомобилно шоу в България.

145
0

HONDA taste it 2009

От 20 до 22 февруари в зала 2, на Интер Експо Център, на площ от 1000 кв.м. ще бъдат изложени 16 автомобили и 16 мотоциклета, 2 ATV, оригинални облекла, аксесоари и очакваните специални награди. Времето, в което може да бъде посетено първото по рода си автомобилно шоу в България е от 10:00 до 18:30 часа.

По време на трите дни на изложението може да видите: премиерите на японския гигант; новостите в гамата на Хонда за 2009; специални оферти за всички модели 2008; тест драйв на всички модели автомобили; скутери; мотоциклети; ATV; мотоциклетни тренажори; различни аксесоари; облекла и бутикови изделия.

Всеки посетител на възраст над 18 години може да участва в томбола за големите награди на „HONDA taste it”. Подаръците наистина са много специални: 1 брой ATV – TRX250EX; 2 бр. скутери LEAD; 3 броя фирмени якета; 3 броя часовници; 10 броя тениски My earth dream; 10 броя фирмени термоси. Участието в томболата не е обвързано с покупка, просто всеки посетител може да пробва късмета си.

Посетителите ще могат да подкарат 18 тест автомобила на практика представящи цялата гама на Хонда. Сред тестовите автомобили са и премиерният Джаз, обновеният Ледженд, Акорд i-DTEC с автоматична трансмисия, Сивик Хетчбек, Сивик Хибрид, Еф Ар Ви, както търсените всъдеходи на Хонда – Си Ар Ви. Любителите на двуколесни превозни средства ще могат да се позабавляват и в същото време тестват умения си с мото-тренажорите Хонда.

Новият Jazz
На това изложение премиера прави Новият Джаз. Малкият, но изключително функционален компактен модел е много популярен в много страни, включително и у нас, а новата версия има амбицията да постави още по-високи измерения в сегмента. Стремежът към това личи във формирането на интериора, модулността на салона и ергономията. Напълно новият Jazz усъвършенства всички важни характеристики на своя популярен предшественик с още по-голямо вътрешно пространство, по-добра функционалност и по-мощни, по-икономични двигатели, със стилен съвременен дизайн.
Jazz е запазил характерното излъчване на екстериора си, което може да бъде разглеждано единствено като огромен плюс. Промените в дизайна на каросерията са в модифицираната предница с нови фарове и различни стоп-светлини. При новия Jazz е запазено характерното централно разположение на резервоара, както и превърналите се в класика Magic Seats, които вече са комбинирани с нов модулен Double-Trunk багажник, подобен на този, който може да бъде открит при Honda CR-V. Обемът му се увеличава от 380 на 399 литра, заради преместения резервоар под предните седалки. Със своите основни габарити – 3900 мм дължина, 1695 мм ширина и 1525 мм височина, обновеният Jazz се придържа към височината на своя предшественик, но е с 55 мм по-дълъг и с 20 мм по- широк. Междуосието на колата е увеличено с 50 мм.
В интериора са използвани по-луксозни и приятни за окото и ръката материали. Предните седалки предлагат по-добра опора за телата, а тази на водача се регулира във височина. Гъвкавата система за разположение на задните седалки е нова за този клас. Единичните кресла могат да се прибират в пода, създавайки равна повърхност за товарене. Седалките могат да бъдат и изправени, отстъпвайки място на предмети с височина до 1,28 метра. Купето е допълнително обезшумено, а версията Jazz 1.4 Exclusive може да се поръча и с панорамен стъклен покрив, който се простира зад задните седалки.
Двата двигателя са от ново поколение и са по-мощни, а разходът на гориво е по-нисък. Единият е 1.2- литров мотор с мощност 90 к.с. (вместо 78) и среден разход на гориво 5,1 л на 100 км. Другият е 1,4-литровият i-VTEC с мощност 100 к.с. (83 преди), който харчи 5.3 л. Ниски са и стойностите на отделяните в атмосферата вредни СО2 емисии. При двете модификации те са съответно 120 и 123 гр/км. За постигането на тези резултати, сериозна роля играе и специалният светлинен индикатор, показващ оптималния момент за превключването на предавките. Механичната скоростна кутия е 5-степенна, а вече има и опция за 6-степенна автоматична механична трансмисия на 1.4-литровия двигател – за първи път в този клас автомобили.
Обновление при автомобила има и в окачването, а заедно с по-големите колела се осигурява по-голяма подвижност, като същевременно се увеличават комфорта. Осигурена е по-голяма безопасност, посредством въвеждането на АСЕ конструкция. Това е структура на купето, която осигурява максимална сигурност на пътниците. Програмата за стабилност VSA вече е серийна при всички модификации на автомобила. Срещу доплащане се предлага и навигационна система.
Кохеи Хитоми, ръководител на екипа, разработил напълно новия Джаз казва: “Изцяло новият Jazz се базира на нашите печеливши принципи, но същевременно е подобрен във всяко отношение. Новият Jazz е създаден да задоволи всички изисквания на всекидневието, включително внезапните и неочакваните. В резултат преди 6 години се появи Jazz , който предизвика огромен интерес по всички световни пазари и наистина се оказа универсална и уникална концепция. Напълно новият Jazz е проектиран така, че осигурява стойност далеч надхвърляща сбора от всички подобрения, които сме направили.“

Legend ‘09
Топлимузината на фирмата е носител и на “Приз за най-напредничава технология” заради системата Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Това е революционна задвижваща система на 4-те колела, която разпределя момента според нуждите не само между предната и задната ос, но и между четирите колела. Автомобилът е с петстепенен автоматик и зонален климатик.
Сега автомобилът стъпва на българския пазар с нов двигател и обновена външност. Новият агрегат също е V6, но е с обем 3,7 л с по-голям въртящ момент, с по ниски емисии на CO2 и по-нисък разход на гориво. Рестилираният модел има промени в екстериора, нови предни светлини, променен капак и крило и стандартни 18-инчови колела. Под променения преден капак е новият по-голям с 200 куб. см двигател V6, който дава мощността на V8, като същевременно става по-икономичен. На двигателя VТЕС V6 с обем 3.7 л са променени изпускателните клапани, а от там се увеличава с 20% въртящия момент при средни обороти. Сега въртящият момент е 373 Нм при 5000 об./мин. Като резултат се постига усещане за повече мощност и по-добро ускорение, което е вече 7,1 сек. от 0 до 100 км/ч., което е с 0,2 сек. по-добро от предишната версия с 3,5-литров мотор. Ревизираният двигател е с изцяло нова 5-степенна автоматична трансмисия, която е с подобрен софтуер и дава възможност на водача за по-добра селекция на предавките, когато е на ръчен режим. При нормален автоматичен режим двигателят предава по-бързо мощността и въртящия момент на трансмисията и от там на задвижващите колела.
Много по-комфортно е и в купето, където шумът е намален с използването на новата система Active Noise Cancellation (ANC). Безопасността на пътуващите в колата се осигурява от цялостната система Active Head Restraints. Предните въздушни възглавници за водача и пътника са двустепенни, електронно контролируеми. Двамата отпред разполагат и със странични възглавници, а също и с тип завеса за цялото купе. Освен традиционните ABS+ EBD и VSA, колата се предлага и със системите Adaptive Cruise Control and CMBS, които чрез радар определят разстоянието до предния автомобил и намаляват риска от катастрофа.

Honda CB1000R
Най-новият мотоциклет от гамата на Honda – CB1000R бе представен на изложението Bike Expo 2008 в Милано през миналата година, а тази година машината излезе на пазара, включително и у нас. По мнението на специалистите, това е приятна изненада, стратегия за атака към категорията на 1000-кубиковите “голи спортисти” и най-радикалния засега разсъблечен мотор.
CB1000R е спортно ориентиран, макар че малко прилича на модела Hornet, но всъщност е доста различен. CB1000R е типичен представител на класа Naked и е уникална комбинация от машина градски стил с компактни и мускулести форми.
Honda CB1000R има лек и компактен четирицилиндров редови двигател с отличен въртящ момент. Окачването, колелата и олекотените спирачни дискове също идват от клас Super Sports, като по този начин осигуряват пъргавина, лесно управление и контрол на машината. Радиусът на завой е само 2,8 м. Дисковете отпред са с диаметър 310 мм, а спирачните апарати са 4-бутални, монтирани радиално. Задната дискова спирачка е 256 мм с двубутален апарат. В комбинация с подобрената версия на ABS, спирането се контролира от водача при всякакви ситуации по време на езда. Окачването е изцяло приспособимо към стила на водача, който седи удобно на равната седалка с височина 825 мм и се поддава на изкушението да дава повече газ. Целият този пакет дава сигурност при преодоляването на завоите с по-голям наклон, а високотехнологичните детайли, конструирани от Honda само помагат да се усети високото качество на цялата машина. Няма значение дали целта ви е да щурмувате правите улици на асфалтовата градска джунгла или се готвите да катерите стръмни планини по пътища с много завои, CB1000R би ви дал смелост да опитате най-доброто от възможностите от ездата на “голия” мотоциклет.
Двигателят на CB1000R е Mold Type ED-type – 4-цилиндров редови с водно охлаждане и 16 клапана. Обемът е 998 куб. См и компресия 11.2 : 1. Максималната мощност е 92 кВт при 10 000 об/мин., а максималният въртящ момент е 100 Нм при 8000 об/мин. Капацитетът на масления резервоар е 3,6 л. Впръскването на гориво е с електронен инжектор. Резервоарът за гориво е с капацитет 17 литра плюс 4 литра резерва. Стартерът е електрически. Съединителят е многодисков с пружини и хидравлично управление. Предавателната кутия е 6-степенна.
Размерите на машината са (дължина, широчина, височина): 2105 x 785 x 1095 мм, а междуосието е 1445 мм. Клирънса на машината е 130 мм, а теглото 217 кг.

Accord 2,2 i-DTEC с автоматична трансмисия
Премиерата на новия Accord бе централно събитие за Honda през 2008 г.
Автомобилът е малко по-широк (+80 мм), по-нисък и дълъг (+75 мм) от своите предшественици, което допринася за емоционалността и спортния му вид. Гамата двигатели включва агрегати, отговарящи на стандарта Euro 5 за нивото на вредните емисии. Напълно нов е дизеловият вариант от второ поколение, който не е просто развитие на първия дизел Common rail на Honda, а доста по-различен. Двигателят i-DTEC е компактен, лек, изпипан и тих по време на работа. Чрез последни разработки в пиезоелектрическото многостепенно впръскване на гориво е постигната по-голяма ефективност, а специален филтър значително намалява емисиите. В същото време мощността и нивата на въртящ момент са увеличени. Моторът е с 10 к.с. повече (150 к.с) и има пик на въртящия момент от 350 Nm при 2000 об/мин. Средният разход е 5,2 литра на 100 км или с един резервоар се изминават 1200 км.
Специално за този двигател вече е направена и автоматична 5-степенна скоростна кутия. Предавателната кутия е направена специално да отговаря на високия въртящ момент на дизеловия двигател, като предавателните и числа са конструирани така, че да не се усеща смяната на предавките и преминаването към по-висока да става при ниски обороти. По този начин разходът на гориво, постигната при механичната скоростна кутия не се различава много от този на автоматичната. Освен това предавките от тази автоматична кутия могат да се сменят от волана. Вредните емисии СО2 при автоматичната трансмисия също не се различават – 170 гр/км при седана и 173-174 гр/км при версията Tourer.
Адаптивното електрическо сервоуправление е стандартно за всички версии. Vehicle Stability Assist (VSA) също е стандарт за гамата. Системата е конструирана така, че да помага на шофьора да контролира колата максимално при завиване, ускорение и внезапни маневри, като разпределя спирачното усилие към левите или десни колела според конкретните условия, както и да променя въртящия момент в случай на нужда. Нова система съчетава функциите на VSA и EPS (Electric Power Steering) – нарича се Motion Adaptive EPS. Тя регистрира нестабилност при условия, когато асфалтът е хлъзгав, както при завиване, така и при натискане на спирачките. След това автоматично предлага корекция, която помага на водача да върви в правилната посока. Иновационната система за подпомагане на управлението – Advanced Driving Assist System (ADAS) е съвкупност от три различни системи. Първата е за следене на осевата линия (LKAS) чрез специално вградена камера, която поддържа правилното движение на автомобила в платното. Втората е адаптивният автопилот, който позволява на водача сам да зададе разстоянието, на което иска да се движи зад автомобила пред него. Третата е за намаляване риска от катастрофа Collision Mitigation Brake System (CMBS). Тя предупреждава с визуални и аудио сигнали за възможни опасности на пътя отпред. Има и система за стабилизиране на ремарке – Trailer Stability Assist (TSA), която вече е изпитана в офроудъра CR-V. В стандартното оборудване влизат автоматичен двузонов климатик и 8 въздушни възглавници.

Civic Hatchback & Type S ‘09
Моделът Civic е един от най-успешните и дълголетни продукти в гамата на Honda. Осмото поколение е на пазара от 2006 г. и е изключително атрактивно. Сега, през 2009 г. Civic идва отново обновен, още по-красив и с ново сърце.
Подобренията в Honda Civic модел 2009 идват с един нов двигател и с модернизирани скоростни кутии. Нов е базисният двигател 1.4 i-VTEC с максимална мощност 100 к.с. (73 kW) при 6000 оборота/мин. Предлага се комбиниран или с 6-степенна механична скоростна кутия или с автоматичната 6-степенна i-Shift (възможност за ръчно превключване). С този мотор колата ускорява от 0 до 100 км/час за 13 секунди, има максимална скорост 177 км/час и среден комбиниран разход 5.9 литра на 100 км. Civic има и по-силен бензинов двигател с обем 1.8i-VTEC 140 к.с. (103 kW), комбиниран с 6-степенна механична или модернизираната 5-степенна автоматична скоростни кутии. С този двигател Civic ускорява за 8.9 секунди, има максимална скорост 205 км/час и среден комбиниран разход от 6.7 литра на 100 км. Третата версия на Honda Civic е турбодизелова с 2.2 i-CTDi 140 к.с. (103 kW) и механична скоростна кутия с шест степени. Колата ускорява от място до 100 км/час за 8.7 секунди, има максимална скорост 205 км/час и среден комбиниран разход от 5.3 литра на 100 км.
Възможности за избор в Civic има и в две версии – с 3 и с 5 врати. Петвратата е семеен модел, докато тривратата е за “хора с млади сърца” или по-точно казано Type S. Тя е насочена към младите клиенти, които искат да имт спортно изглеждащ автомобил като Type R, но не могат да си позволят толкова средства.
Промените в интериора са предимно в новите материали, които могат да се видят при Type R. Преработени са и седалките. Колата вече има и паркинг сензори, както и iPod и USB порт.

CR-V Special Edition ‘09
Представеното на изложението трето поколение на Хонда CR-V дава приятно усещане на шофиране като на лимузина от D-сегмент, високо ниво на оборудване и вградени най – нови технологии. Той е елегантен, аеродинамичен, здрав, с возия на седан и функционалност на SUV. Honda CR-V е със стабилно и спортно поведение на пътя, заради сваления с 35 мм център на тежестта. За безопасността в автомобила, заедно със стандартните АBS с EBD и VSA, за първи път в тази категория са вградени Адаптивен Автопилот (ACC), система за намаляване риска от катастрофа (CMBS) и система за стабилизиране на ремарке (TSA). Към това може да се добавят и завиващите фарове (AFS).
CR-V сега се появява и във версията за оборудване Special Edition. За бензиновите автомобили тя се предлага при две нива на оборудване – Elegance и Executive това са 18-инчови потъмнени алуминиеви джанти Phantom, хромирани лайсни на предната решетка, хромиран накрайник на ауспуха, затъмнени задни стъкла и интериор Алкантра. За CR-V с дизелов двигател, китът Special Edition се предлага само за версията Elegance.
Дизеловият двигател е 2.2 л i-CTDi е с мощност 140 к.с., но е един от най-икономичните в класа си със среден разход 6,3 л.

HONDA: We create Safety & Fun!
Според последните статистически данни 87.5% от всички инциденти са причинени в резултат на човешка грешка, а това превръща безопасността във фактор, който засяга всички нас, като реални участници в пътното движение. Голяма част от тях биха могли да бъдат предотвратени, ако водачите на превозни средства са по-добре обучени да реагират своевременно на пътните условия и опасности.
При създаването на технологията за тренажора Хонда залага на три показателя: повишаване безопасността по пътищата, опазване на околната среда и забавление при усвояването на реални пътни ситуации.

Историята на тренажора на Хонда започва със създаването на първия прототип през 1989г. Две години по-късно, през 1991г., излиза и първия готов продукт, който е с 5 степени на свобода на движение. Тренажорът, който Хонда представя на вниманието на своите клиенти в настоящия момент е вече второ, по-усъвършенствано поколение.

Тренажора на Хонда има две основни роли. Развива добрата координация на водача, която е необходима за безопасното управление на мотоциклет. Втората, не по-малко важна роля, е обогатяване опита на водача, чрез поставянето му в различни пътни условия и ситуации. Целта е да се повиши възможността за предвиждане на вероятните опасности на пътя от страна на шофьора.
Всичко това става възможно посредством основните характеристики на продукта:
Симулации на различни рискови ситуации на пътя;
Достоверни изображения и реални звуци;
Възможност за “play back” – за затвърждаване на образователния ефект;
Лесно и удобно опериране с тренажора;
Реакция в реално време;
Избор на език – Английски, Немски, Френски, Португалски, Испански, Италиански и др.;

От особено значение за развиването на добри шофьорски умения и навици е последващия лист с резултати, който тренажорът показва след завършване на дадена симулация. В него се съдържа информация по следните показатели:
БЕЗОПАСНОСТ – списък от действия, които водачът е осъществил добре, в резултат на което опасностите са били избегнати;
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ – списък от действия, които може да предизвикат опасност за другите участници в движението и/или са в нарушение на правилата за движение по пътищата;
ОПАСНОСТ – списък от действия, които потенциално са водели до ПТП, които в последствие са били избегнати;
ПТП – списък от действия, причинили ПТП и индикация на скоростта при удара;
КРАЕН РЕЗУЛТАТ – съобщение, което обобщава грешките на водача и дава предупреждение с цел по-безопасно управление в бъдеще;

През 2004г. Хонда получи писмо от Европейската Комисия, което окуражава компанията да изнесе технологията за тренажора на Европейския пазар. В резултат на което ръководството на Хонда си постави за задача до края на 2007г. да разработи и предостави на пазара най-малко 1000 софтуерни пакета от този продукт. Демонстрираният понастоящем от Бултрако софтуер, съдържа 16 различни пътни обстановки, като локация (шофиране в градски и извънградски условия; магистрални и планински пътища), така и като природни условия – ден, нощ, мъгла и др.

За Honda Motor Co., Ltd.
Хонда Мотор Ко. е един от лидерите в производството на автомобили и най-големия производител на мотоциклети в света. 441 дъщерни и смесени компании на Хонда оперират в повече от 160 държави и територии. Над 120 производствени единици в 30 държави по света произвеждат широка гама продукти, сред които самолети, мотоциклети, ATV, генератори, извънбордови двигатели, градинско оборудване и автомобили. В резултат на това годишно окло 20 милиона потребители встъпват в контакт с Хонда закупувайки продукти носещи нейната марка.

За Бултрако АД
Бултрако е учредено през 1992 г. и от тогава е вносител и дистрибутор на автомобилите Хонда за България. Бултрако АД е дистрибутор на мотоциклетите Хонда от 1995 г.