Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда в преследване на титли и победи

Хонда в преследване на титли и победи

41
0

Датата 25 януари трябва да се окаже сред жалоните, чертаещи пътя към така жадуваните от Хонда титли. За първи път от 1968 година насам фирмата представи изцяло собствен автомобил за Формула 1. RA106 бе представен в Барселона, директно на пистата Каталуния. Интересното в случая бе че за разлика от останалите отбори Хонда представи не една, а две нови коли – по една за двамата пилоти Дженсън Бътън и Рубенс Барикело.

Колата принципно следва последните дизайнерски тенденции, но в детайли се различава доста от това, което тази година бе представено от останалите.

Предната част напомня много на модела от миналата година, като разбира се е била оптимизирана в аеротунела. На височината на кокпита започват и иновациите в модела. Най-голямо впечатление прави аеродинамичен елемент, намиращ се от външната страна на кутиите на радиаторите, която вероятно трябва да служи за успокояване на завихрения от предните гуми въздушен поток, който да минава по-изчистен към задното крило и елементчетата пред задните гуми.

Интересно е решението на Джеф Уилис по отношение на самите кутии на радиаторите. За разлика от своите колеги в останалите отбори той не е смалил толкова радикално тези елементи. Дори напротив, те са съвсем леко свити, което навежда над мисълта, че RA806E се нуждае от доста въздух за охлаждане. Освен това впечатление прави преоткриването на страничните деформационни зони в ляво и дясно в долната част на стената на кокпита, които всъщност заместват обичаните от аеродинамиците дефлектори. При създаването на изпускателната система в Хонда също са следвали един доста необичаен подход. Топлият въздух от радиаторите пък се отвежда посредством „комините” не както бе обичайно до сега към задното крило, а в страни от колата, като самите „комини” правят доста силно впечатление.

Що се отнася до оформлението на окачването от Хонда са се съобразили с най-новите тенденции. И докато в миналото въпроса бе единичен или двоен кил (Рено заложиха през 2005 г. на така наречения V кил които съвместяваше предимствата на двете решения) от отбора са елиминирали този избор и въобще не са използвали кил, което поне на теория трябва да им донесе предимство в аеродинамично отношение.

Определено през тази година победите ще бъдат цел на екипа, като докато Дженсън Бътън изяви желание да спечели първата си победа, то за Рубенс Барикело от значение е само титлата.

Последната победа на Хонда, макар и като производител на двигател датира от 1992 г., когато Герхард Бергер спечели с Макларън състезанието в Аделаида.