Начало Избрани Новите гуми на Пирели няма да позволят подобряване на рекорда за най-бърз...

Новите гуми на Пирели няма да позволят подобряване на рекорда за най-бърз питстоп

3575
0
Ред Бул
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Новите гуми на Пирели няма позволят подобряване на рекорда за най-бърз питстоп . Това смята шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер. Според него преминаването към 18-инчови джанти ще забави времето, в което се сменят четирите гуми на всеки автомобил. 

Механиците на Ред Бул държат рекорда за най-бърз питстоп в историята на F1. Това постижение бе постигнато по време на Гран при на Бразилия 2019. Тогава болидът на Макс Верстапен RB15 бе обслужен за ослепително бързите 1.82 секунди.

Оттогава базираният в Милтън Кийс отбор остава най-бързият отбор в F1 при смяна на гуми. Тимът спечели за четвърта поредна година наградата на DHL за най-бърз пит-стоп.

Въпреки това доближаването до рекорда от 2019 е много малко вероятно поради новите по-тежки 18-инчови колела на Пирели.

„Това определено ще окаже влияние върху питстоповете. Новите гуми и джанти са по-тежки и обемисти“, каза Хорнер по време на представянето на RB18 по-рано тази седмица.

„И така, след като постигнахме световния рекорд от 1.82 секунди не мисля, че ще го подобрим през първата година с новите колела.“

„Тази година ще бъде за адаптиране и усъвършенстване на нашите техники. Почти съм сигурен, че ще можем да се доближим до спиране за две секунди.“

Докато спиранията в бокса ще са по-бавни, ключовите неща ще бъдат последователността и избягването на всякакви обърквания. Това е мнението на спортния директор на Ред Бул Джонатан Уитли, който  наблюдава какво правят екипажите на отбора.

„Навлизаме в нова фаза на Формула 1. Тази година колите са с големи и тежки 18-инчови колела. Честно казано, дори не сме направили нито един тренировъчен питстоп с този тип гуми“, каза той в края на миналата година.

„През 2022 ще има съвсем различна динамика. Ще има огромен ключ за постигане на последователност. Това е най-важното нещо, върху което ще работим през цялата зима.“

Уитли определи тясно координираната работа в екип и решаващото упражнение за смяна на гуми като „въплъщение на екипното представяне.“

„Имаме 22 души, включително и пилота. Всеки един от тях трябва да свърши невероятна работа. Тази мотивация и последователност идва от наистина окуражени хора“, обясни британецът.

„Усилията ни да постигнем възможно най-постоянните спирания в бокса са потвърдени от тези невероятно бързи времена за смяна на гуми, които постигат нашите момчета.“

„Имахме някои възходи и падения, с някои наистина бавни спирания през 2021, при които нещата не вървяха какво трябва. Въпреки това механиците се възстановиха психически, върнаха се и аз съм изключително горд с тях“, завърши Джонатан Уитли.