Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Ще има 35 състезания, ако слушаме организаторите; Волф предлага задължителна ротация...

Хорнер: Ще има 35 състезания, ако слушаме организаторите; Волф предлага задължителна ротация на персонала

2850
0
Кристиан Хорнер, Тото Волф
Кристиан Хорнер и Тото Волф; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Формула 1 планира рекордните 23 старта за сезон 2022 и още преди официалното одобрение на календара се обсъжда колко по-тежка ще е следващата състезателна година. Последният договор Конкорд – споразумението, което регулира взаимоотношенията между отборите, ФИА и притежателя на търговските права (Либърти Медия) – разрешава провеждането на до 25 надпревари. Всяко добавено състезание обаче означава още работа за екипите. Кристиан Хорнер отбеляза, че е задължително да се търси баланс. Ръководителят на Ред Бул посочи, че сега ситуацията с натоварването на F1 екипите е съвсем различна в сравнение с тази отпреди 10 или 20 години, въпреки че тогава имаше значително повече тестове, специални екипи за тренировки и т.н.

„Календарът е много натоварен. Но това е положението… Въпросът е винаги да се търси баланс. Сигурен съм, че ще има 35 състезания, ако слушаме организаторите. Затова е необходимо да се потърси баланс – не да имаме два екипа, а как да се справим през целия сезон с един“, обясни Хорнер

„Натоварено е, изтощително, особено в тези COVID времена с промените в календара и сериите от три поредни старта – само погледнете логистиката малко по-късно през сезона между Бразилия, Мексико и после Близкия изток. Трудно е, наистина много сложно. Но според мен всички отбори се справят по феноменален начин. Все още няма хора, нежелаещи да ходят на състезания. Въпросът е да се намери точният баланс, включително от географска гледна точка.“

Тото Волф от своя страна предложи да се разгледа вариант ротацията на персонал в отборите да стане задължителна

Поддържането на два екипа за надпревари е практически невъзможно при ограничените бюджети. Според шефа на Мерцедес Стефано Доменикали е перфектният човек, който да навигира спорта в този момент, тъй като е бил шеф на отбор и знае какви са натоварванията.

„Той е работил с логистиката в началото на кариерата си. Бил е от другата страна, управлявал е отбор. Наясно е с натоварването, което е огромно – особено върху механиците, тъй като те пристигат по-рано, а не винаги пътуват удобно като нас и това също трябва да се има предвид. Ние вече имаме схема за смяна на хора, за да облекчим малко натиска. Но вярвам, че бихме могли да приложим известно иновативно мислене и да направим ротацията задължителна, стига да е във възможностите ни.“

„Имаме много млади инженери, които още не са били на бойното поле, защото има старши специалисти. Но това може да се окаже шанс всъщност да се озоват в реална състезателна ситуация. Съществуват варианти – например на 3 състезания задължително да има различни хора.“