Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Да не стигнем до момент, когато ФИА ще ни казва кое...

Хорнер: Да не стигнем до момент, когато ФИА ще ни казва кое задно крило да използваме

4046
0
ФИА, бокс, пит, гараж
снимка: Венелин Николов

Недомислицата, която ФИА сътвори преди Гран при на Канада, бе изгладена в немалка степен до надпреварата във Великобритания. Това се случи чрез провеждане на консултации с отборите и на Силвърстоун на практика всички бяха съгласни, че нещата са се върнали в руслото на обичайната процедура. Преработеният вариант на техническа директива TD039 бе изпратен до екипите миналия четвъртък. Той е 5 страници, съдържащи формула, какво и как се мери и изчислява. В падока на английското трасе обаче се заговори и за други намерения на ФИА – по отношение на подовете, което засега доведе до реакция единствено от страна на Мерцедес.

„Случилото се в Монреал бе погрешно. Смятам, че впоследствие процесът бе коригиран, както и времето за въвеждане на техническата директива от Франция“, заяви Кристиан Хорнер от Ред Бул

„Ако обаче погледнете от гледната точка на пурист, то ситуацията не е идеална. Изглежда като че ли дава все по-голямо влияние на ФИА да диктува настройките. Да не стигнем до момент, когато ще ни казват кое задно крило да използваме и на какво отстояние (от настилката) да са колите… Опасно е да се тръгва по този път. Разбирам опасенията по отношение на безопасността. Но директивата се въвежда заради екстремната ситуация при някои автомобили. Надявам се да важи само този сезон. Иначе реглажите ни ще се диктуват от ФИА посредством директиви.“

„Що се отнася до подовете, то те имат ключово значение за представянето и е нормално да бъдат проверявани. Но вижте само какво става ако пилот излезе настрани на Копс. Така че да проверяват, но без да се злоупотребява с това.“

Подобно бе мнението и на Матия Биното (Ферари).

„Процесът сега е правилен. Имаме предложение, а не промяна на правило. Ако обаче определят, че даде автомобил е твърде опасен заради това, че е докосвал твърде много настилката, трябва да забранят и на пилотите да карат със сликове на мокра писта“, заяви шефът на Скудерията.

„Аз лично съм много доволен, че през последните две седмици имаше нормален процес след емоциите в падока в Монреал“, допълни ръководителят на Макларън в Гран при Андреас Зайдл

„ФИА проведе консултации, имаше среща на техническия комитет. Там експертите всъщност обсъдиха как да се върви напред. От федерацията дадоха да се разбере, че изискват промени заради безопасността. Но аз съм наистина доволен, че всеки отбор имаше възможност и все още има такава да допринесе към дискусията относно влизащата от Франция нататък техническа директива. Същевременно се гледа и към следващата година. Това е правилният процес.“

Междувременно техническият шеф на Мерцедес Майк Елиът призна, че болидите F1 W13 е нямало да преминат параметрите, поставени от ФИА.

„Мисля, че ако погледнем назад, имайки предвид зададената формула, в Баку нямаше да изпълняваме условията. Ако разгледате ситуацията от петък (на Силвърстоун), нямаше дори да доближим лимита. Интересно ще е да се види как ще се прилага всичко това, как ще се използва през сезона. Никой от нас не иска колите да поскачат. Сигурен съм, че и колегите ще потвърдят – никой не се стреми към подобно нещо. Но след това идва въпросът – ако си извън параметрите, в състояние ли си всъщност да оправиш нещата в рамките на един състезателен уикенд?“

„Не мисля, че някой иска болиди да бъдат дисквалифицирани, защото не успяват да влязат в рамките. Времето ще покаже дали цялото това нещо ще се получи. Дали ще побутне тимовете в правилната посока без да навреди на шоуто“, каза още техническият шеф на Мерцедес, убеден, че ФИА има предвид и това в работата си по проблема.

Покрай това какво означава директивата и как ще повлияе на отделните отбори се обсъжда и активността на ФИА

„Мнозина се чудят дали инициативата не е просто резултат от дейностите на все още новия президент на ФИА, целящи да покажат, че федерацията контролира нещата в спорта. Или има нещо повече зад това. Дали ФИА не иска да събере още отборите, затягайки изискванията за пода? Превъзходството на Ред Бул и Ферари не пасва на целите, които Формула 1 си постави с въвеждането на новия технически регламент“, пише в публикация на Ауто Мотор унд Шпорт.

Според информация също на немското издание при проверки по време на състезателни уикенди от ФИА са открили, че има отбори, които умишлено си играят с твърдостта на планките под подовете. На последната среща с техническите директори на F1 екипите от федерацията заплашили, че ще въведат изискване за еднаква твърдост на целия под. Ред Бул и Ферари са се противопоставили остро на това ѝ намерение.

„Съперници подозират, че подовете и на двете коли (RB18 и F1-75 – б.р.) се огъват на определени места, увеличавайки по този начин ефекта на притискане на Вентури под колата. Така може да се генерира значително повече аеропритискане и е възможно обяснение защо две толкова различни външно коли са толкова по-напред от останалите“, се казва в публикацията.

Тото Волф от Мерцедес заяви, че желанието на ФИА да затегне правилата по отношение твърдостта на подовете било изненадващо

„Мисля, че вероятно някои отбори да поразтегнали правилника в тази посока, но това ще се промени до Пол Рикар. Всъщност никой и представа нямаше за тази ситуация, докато ФИА не повдигна въпроса на последния технически съвет“, заяви Волф.