Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Големият проблем на Ферари е, че е национален отбор. Трябва да...

Хорнер: Големият проблем на Ферари е, че е национален отбор. Трябва да се върне към това да е състезателен тим

3435
0
Ферари SF-23 F1
снимка: Майкъл Потс

Ферари трябва да се върне към това да е състезателен, а не национален отбор, заяви Кристиан Хорнер в коментар относно разпределението на силите във Формула 1. Шефът на Ред Бул каза пред подкаст на име Eff Won, че в Скудерията влияние имат и италианските вестници. Според него това усложнява работата на тима и оказва сериозен натиск.

„Според мен големият проблем на Ферари е, че е национален отбор. Трябва да се върне към това да е състезателен тим. Ферари е италианска институция и на върха като че ли има твърде много хора. А всеки иска да участва и да има думата“, заяви Хорнер

„Наблюдение отвън сочи, че една от силните ни страни е да действаме бързо. Взимаме решения и се придържаме към тях. А ако сме взели грешно решение, го променяме. При Ферари мисля, че и вестниците имат влияние върху случващото се в екипа. Има огромен натиск върху тях“, допълни ръководителят на Ред Бул във Формула 1.

Отборът на Ферари е най-старият в F1 и е единственият, участвал във всички сезони на световния шампионат от създаването му до ден-днешен. Скудерията има най-много победи в първенството (243), най-много подиуми (805), най-много полпозишъни (248), най-много титли при конструкторите (16) и най-много титли при пилотите (15). Тимът няма титла от 2008 г. Последният шампион на Ферари при състезателите е Кими Райконен (2007 г.). Същевременно италианският екип е единственият освен Ред Бул с победа през настоящия сезон в F1.

„Ферари е нещо специално не само за мен, а за много хора“, сподели в интервю един от бившите пилоти на екипа Рене Арну.

„Ако проведете проучване с въпрос кой е най-познатият състезателен автомобил, всеки ще каже Ферари, нищо друго. Това не е съвпадение. Това е легендарна история, настояще и бъдеще. Ферари е единственото име с подобен чар и на пистата, и на пътя. Колекционерите се надпреварват да купуват коли на марката.“

„Аз карах за Ферари три години. Всеки пилот мечтае за това. Свързаха се с мен и щях да доплувам до Маранело, ако се наложеше. Цялата компания е изключителна и уникална в света. А като пристигнеш в Маранело, се озоваваш пред Ил Комендаторе и си като дете на Коледа. Бях егоист – отидох без мениджъри и адвокати. Не исках да споделям този момент и не съжалявам за нищо“, разказа още Арну.