Начало Избрани Хорнер: Има прекалено голямо лобиране за значителни промени в нормативната уредба за следващата...

Хорнер: Има прекалено голямо лобиране за значителни промени в нормативната уредба за следващата година

1787
0
Кристиан Хорнер, Ред Бул
Кристиан Хорнер, снимка Ред Бул Контент Пуул

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че вече е твърде късно за договаряне на нови правила за 2023 г. , които да променят конструкцията на пода на настоящите автомобили от F1. Целта на тези изменения в техническия правилник на спорта е опит за справя с подскачането.

В отговор на опасенията относно сериозността на колебанията, с които се сблъскват някои автомобили, и физическото им въздействие върху водачите, ФИА предприе промени, основани на изискванията за безопасност.

По време на уикенда за Гран при на Белгия ще бъде въведена новата техническа директива. Тя ще има нов показател за аеродинамичните колебания (AOC). Също така ще има нови ограничения за огъващите се подове.

Хорнер критикува по-нататъшните промени, планирани за догодина. Британецът твърди, че отборите вече са прекалено напреднали в плановете си за следващия сезон, за да включат изцяло нов набор от изисквания.

Проблемът не е толкова в директивата, а в това, което се търси като решение за следващата година“, каза той.

Директивата не е най-доброто решение за този проблем.“

Хорнер беше по-скоро раздразнен от факта, че ФИА изглежда е реагирала на натиска на един конкретен отбор. Както може да се предположи, това е Мерцедес. Тимът от Бракли има огромни затруднения след началото на сезона заради прекомерното подскачане на болида W13.

„Има прекалено голямо лобиране за значителни промени в нормативната уредба за следващата година. Определен отбор може да пусне своя автомобил малко по-ниско и да се възползва от тази концепция. Тези предложения идват в много късен момент от годината.“

Шефът на Ред Бул подчерта, че не критикува начина, по който ФИА и нейният президент са реагирали на проблема с отскачането като цяло.

Мисля, че президентът постъпва правилно. Той събира цялата възможна информация. Надяваме се скоро да бъде намерено разумно решение.“

„[Но] вече е твърде късно за фундаментални промени в нормативната уредба.“

Вместо това Хорнер заяви, че трябва да се позволи на конструкторите и инженерите на отборите да се заемат с проблема и да го отстранят индивидуално.

През цялата година не сме имали проблем. Има само един отбор, който е имал големи затруднения. Просто пуснете автомобила по-високо. Лесно е!“, заяви шефът на Ред Бул.

Имаме едни от най-талантливите инженери в света в този спорт. Мога почти да ви гарантирам, че ако се върнем догодина, няма да има никакви автомобили с проблеми.“

В последните няколко състезания нещата изглеждаха добре. Това, което не искате да направите, е да реагирате прекалено бързо. Това може да има фундаментално въздействие върху автомобилите за следващата година.“

Ред Бул не е единственият отбор, който се противопоставя на инициативата на ФИА. Според информация на Motorsport.com поне пет отбора от стартовата решетка се противопоставят на настоящата промяна.

На някои места упорито се твърди, че тимовете на Ред Бул, Ферари, Алфа Ромео, Хаас и Уилямс настояват за алтернативно решение и поставят под въпрос твърденията на ФИА. Според ръководния орган, новите мерки, свързани с безопасността, са законни съгласно правилата на F1.

Недоволните отбори са подали петиция до президента. В нея се твърди, че измененията в техническите правила за 2023 г. не са свързани с безопасността и затова не трябва да бъдат допускани.

Възможно е Ферари да използва уникалното си право на вето, за да блокира конкретни промени в правилата като част от последното споразумениеКонкорд“, което беше подписано миналата година.

Един от неназованите шефове на отбори заяви: „Промените за 2023 г. са толкова екстремни, защото от Мерцедес твърдят, че са намерили 40% повече притискаща сила за следващата година. Затова  те призоваха ФИА да действа.“

Ако тимът Мерцедес наистина е направил това, тогава може да им връчите световния шампионат сега“, добави той.

Въпреки това представител на ръководния орган твърди, чеФИА е отговорна и има право да се намесва по въпроси, свързани с безопасността.“

Причината, поради която правилникът позволява предприемането на такива мерки, е именно да се позволи вземането на решения, без да се влияе от конкурентната позиция, в която може да се намира всеки един отбор.“