Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер иска да премести Нюи изцяло към проекта за хиперкара RB17 заради...

Хорнер иска да премести Нюи изцяло към проекта за хиперкара RB17 заради бюджетния лимит?

2472
0
Гери Хорнер, Гери Халиуел, Кристиан Хорнер, Ейдриан Нюи
Гери и Кристиан Хорнер и Ейдриан Нюи; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Нов ден – нов слух, но отново около вече старата драма с разправиите в Ред Бул и до какво биха могли да доведат те. Последният гласи, че Кристиан Хорнер иска да премести Ейдриан Нюи изцяло към проекта за хиперкара RB17 заради бюджетния лимит. През последните години имаше повишено внимание към заплащането на Нюи, тъй като е сред най-високоплатените хора в Милтън Кийнс. Въпросът бе дали получава възнаграждението си директно от Ред Бул Рейсинг или като външно заплащане към негова фирма, използвана като подизпълнител от тима.

Въпросът „какво се случва в Ред Бул“ така и не получи ясен и категоричен отговор. Станалото в Джеда се смята от наблюдатели за своеобразно изравняване на резултата. Има се предвид, че лагерът на Хорнер поведе, след като 50-годишният английски мениджър остана на поста си не само по време на цялото разследване срещу него за непристойно поведение, но и след приключване на проверката. Смята се, че опитът в Саудитска Арабия да бъде отстранен Хелмут Марко бе отговор на Хорнер. След като обаче не се увенча с успех, резултат е 1:1.

„Очевидно те (Хорнер и Чалерм Йоовидя – б.р.) не очакваха Макс Верстапен да защити толкова яростно покровителя си, който през 2015 г. го вкара директно от Формула 3 във Формула 1. Верстапен не остави и капка съмнение, че неговото собствено бъдеще в Ред Бул е свързано с това на Марко“, пише в анализ на Ауто Мотор унд Шпорт.

„От седмици Хорнер се опитва да продаде на аудиторията представата за идеалния свят на Ред Бул въпреки падащите една след друга медийни бомби около него. Чуваме, че зад кулисите се говори как не само Верстапен, но и Ейдриан Нюи не е доволен от настоящата ситуация. Хорнер иска да го премести изцяло към проекта за хиперкара RB17 заради ограниченията на бюджета.“

Информацията се появи и в други издания, докато в Италия отново бе подновен слухът, че покрай скандалите Ферари се опитва да привлече Нюи. Междувременно се говори, че от Скудерията ухажват и други висши инженери в тима от Милтън Кийнс. В Нидерландия пък местната звезда Том Коронел, който участва в отразяването на световния шампионат на Формула 1, предупреди, че Ред Бул върви по много тънък лед в отношението си към Макс Верстапен.

„Ако Верстапен твърди нещо, то то наистина ще се случи. И в това отношение Ред Бул Рейсинг вече стъпва по много тънък лед. Опитват да се разграничат поне малко от малко от Марко, за да си взимат решенията по-лесно. Има борба за власт между Австрия и Ред Бул Рейсинг в Англия. Затова и Тото Волф ги бъзика, казвайки, че Марко е добре дошъл в Мерцедес. Не забравяйте, че Марко е с Ред Бул от 19 години. Не може просто така да се махне с ръка и да го махнат. Неуважително е. Нещата трябва да се обсъждат. Под масата се раздават някои шамари, но това е нормално в змийската яма, която е Формула 1. Просто политика на високо ниво“, коментира Том Коронел.

Коронел каза, че не бива да се забравя желанието на Верстапен да е в най-бързата кола, независимо в кой отбор е тя

Дейвид Култард пък каза, че призивите на други отбори от Формула 1 за прозрачност по отношение на скандала с Хорнер са опити да се налива масло в огъня. За повече яснота се изказаха по време на първите два състезателни уикенда Тото Волф от Мерцедес и главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг Зак Браун.

„Според мен исканията (за прозрачност) идват от онези, които искат да наливат масло в огъня. Има и някои, които може би търсят нещо повече от името на феновете, но това е частен въпрос. Мисля, че всички имаме право на личен живот. Щяхме да знаем ако имаше случай за обсъждане. Въпросът беше разгледан от независима група. А и ако се огледа човек в питлейна, ще открие множество ситуации, при които не е имало прозрачност. Ферари сключи споразумение с ФИА заради двигателя си. Ние още не знаем какво има в него, но то странно съвпадна със загубата на формата на тима. Където има пари в спорта, там има и политика“, коментира Култард, който е бивш пилот на Ред Бул.