Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Изглеждаме като аматьори заради ограниченията на пистата, Волф: Или да върнат...

Хорнер: Изглеждаме като аматьори заради ограниченията на пистата, Волф: Или да върнат оребрените бордюри, или да махнат лимита

2575
0
Мерцедес F1q Гран при на Австрия, Шпилберг, Целтвег, Ред Бул Ринг
снимка: Мерцедес

Уикендът за Гран при на Австрия за пореден път бе белязан от безкрайни дискусии на тема ограниченията на пистата. На Ред Бул Ринг от години налагането на лимити е съпроводено с десетки анулирани обиколки. Това едновременно предизвиква и хаос, и недоволство от страна на екипи и пилоти. В квалификацията бяха изтрити 47 обиколки. В състезанието е имало над 1200 потенциални нарушения. Не бе съобщено колко са анулираните турове по време на самата надпревара. След финала имаше допълнително разглеждане, което доведе до 83 анулирани обиколки и още 12 наказания към наложените в състезанието. Кристиан Хорнер от Ред Бул бе сред изразилите желание за действие.

„Това нещо трябва да бъде разгледано, защото заради ситуацията с лимитите на пистата изглеждаме малко като аматьори“, заяви Хорнер

„За догодина да сложат малко чакъл от другата страна на бордюрите, след като толкова много пилоти нарушават тези ограничения. Нужно е малко действие по въпроса“, допълни шефът на Ред Бул в F1.

Пилотите на Хорнер Макс Верстапен и Серхио Перес не бяха сред наказаните в неделя, но по време на уикенда в Австрия изразиха много ясно недоволство от ограниченията.

Тото Волф от Мерцедес видя две възможни решения за ситуацията с ограниченията на трасето.

„Всички са във възможно най-лошата ситуация – правилата са такива, пистата е с определена конфигурация, а ФИА се старае да прилага регламента възможно най-добре според способностите си. Има камери, сензори, преглеждат случаите. Ние сторихме същото в базата си. Прегледахме си онбордите, за да сме сигурни, че не ни наказват срещу другите отбори. Но за феновете, тимовете и пилотите е свръх разочароващо да валят тези наказания“, обясни австриецът.

„Има само две решения. Или да върнат оребрените бордюри (т.нар. sausage kerbs), или да премахнат изцяло ограниченията на пистата и да ги оставят да се състезават по най-бързата възможна траектория. Трябва да се намери решение, защото пистата е страхотно, традиционно трасе. Искаме страхотни надпревари, в които резултатът да не се влияе от наказания“, допълни Волф.

Пиер Гасли бе сред пилотите с наложено по време на състезанието наказание. Съотборникът му в Алпин Естебан Окон пък направо постави рекорд със санкциите след финала – бяха му наложени 4 за общо 30 секунди.

„Аз преследвах Фернандо [Алонсо] и го виждах как дърпа с две-три десети от секундата на обиколка. Реших, че ще опитам всичко, за да се задържа близо до него. За съжаление излязох твърде много пъти настрани с по един-два сантиметра. През целия уикенд говорихме. Според мен за всички щеше да е по-лесно да ги премахнем, но има правило. Обичам футбол, там регламентът е същият и това е положението“, сподели Гасли.

„Вярвам, че ако излезеш с 10 сантиметра настрани така или иначе ще си потрошиш колата и ще навредиш на представянето си. Но не мисля, че е правилно за до 4-5 см да ни наказват. Просто е глупаво. Гледаш квалификация, а нямаш идея какво става, кой реално отпада.“

„При видимостта от кокпита – такава, каквато е в момента, на практика не можеш да видиш тези един-два сантиметра, дали си на линията, а и винаги гониш границата. Така че или да насадят трева и никой няма да ходи натам, или да оставят нещата на нормалния им ход и да позволят да използваме границите на трасето“, каза още Гасли.