Кристиан Хорнер смята, че Либърти Медия ще подсигури оцеляването на всички отбори във Формула 1. Повечето Гран при екипи предприеха мерки за намаляване на разходите по време на предизвиканата от COVID-19 криза. Бе договорено намаляване тавана на бюджетите – от $175 млн. на $150 млн., като по-малките тимове настояват за още по-голямо сваляне на горната граница. Ред Бул и Ферари се противопоставят на допълнително свиване на годишните разрешени харчове. Шефът на Скудерията Матия Биното дори заяви, че решението може би е да няма едни и същи ограничения за големи и малки екипи.
В момента не е ясно и кога шампионатът за 2020 г. би могъл да започне. Всеки отложен или отменен старт означава намаляване на приходите за отборите и това влошава ситуацията. Правят се планове за организиране на състезания през втората половина от годината, но няма гаранция, че надпревари ще могат да се проведат. Според Хорнер това би било огромен удар за спорта и в този момент Либърти би трябвало да се намеси.
„Това е техният бизнес. Те би трябвало да решат как да опазят малките отбори, защото са им нужни екипи, които да се състезават”, заяви Хорнер
„Хората от Либърти ще сторят всичко по силите си, за да подсигурят присъствието на 10 отбора на грида догодина. Според мен ще помагат, за да опазят и собствения си бизнес. Това означава да платят, за да са сигурни, че тези екипи ще в състояние да участват и през 2021 г.”
Шефът на Ред Бул във Формула 1 каза още, че дебатите за ограничение на бюджетите са спорове за конкурентоспособност, а не буквално за пари.
„Говорим за опит топ отборите да бъдат свалени на ниво, за което тимовете в средата смятат, че ще имат възможност да се състезават с тях.”
„Истината е, че каквито и пари да се харчат, едни екипи ще са в челото, а други – на опашката”
„Ако говорим сериозно за намаляване на разходите, особено с оглед на малките отбори, то съм напълно за да доставяме през следващите две години клиентски коли. Така тези екипи няма да имат нужда от изследвания и развитие. При модерните 3D фотографски технологии всички тимове така или иначе се копират едни други. Времената се променят, нещата се движат. В F1 е имало клиентски автомобили. Можело е да си купиш Марч или Ферари и да се състезаваш. Трябва да мислим нестандартно вместо постоянно да се замеряме с числа.”
View this post on Instagram
Different kind of @honda power this weekend than what we were expecting in China for the GP!