Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Решихме, че ако сторим същото като Мерцедес, то резултатът ще е...

Хорнер: Решихме, че ако сторим същото като Мерцедес, то резултатът ще е като в предишното състезание

2975
0
Макс Верстапен с Кристиан Хорнер, Хелмут Марко, Ейдриан Нюи
Макс Верстапен с Кристиан Хорнер, Хелмут Марко и Ейдриан Нюи; снимка: Ред Бул Контент Пул

В Ред Бул решили още в събота, че ако изберат същата стратегия като Мерцедес, то резултатът ще е като в предишното състезание, посочи шефът на екипа от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер. Той каза също така, че Макс Верстапен бе прав да пренебрегне инструкцията от бокса, след като нидерландският пилот спечели чудесна победа в надпреварата, посветена на 70-ата годишнина на F1. В началото на състезанието той вървеше близо до Люис Хамилтън и от пита го предупредиха да пази гумите.

„Приятел, това е единственият начин да съм близо до Мерцедес-а, няма просто да кисна тук като баба!“, бе отговорът на Верстапен.

„Макс пое риск в квалификацията, избирайки да стартира с гумите хард и в началото на състезанието имаше страхотно темпо. За наша изненада все още имахме добра скорост, когато от Мерцедес спряха за нови гуми. Сменихме стратегията си и Макс излезе зад Ботас, когото изпревари само след няколко завоя. След това покри финландеца, взимайки останалия си хард, а в края вече контролираше състезанието, записвайки деветата си победа.“

„Още в събота сметнахме, че шансът ни да предизвикаме Мерцедес е да направим нещо различно. Решаващият фактор бе стартът с хард, който седмица по-рано бе медиум. Изненадахме се, че бяхме единственият тим, опитал това в квалификацията. Направихме симулации, видяхме какъв е рискът и решихме, че ако сторим същото като Мерцедес, то резултатът ще е като отпреди седем дни. Но на теория с хард и сейфти кар по-късно в надпреварата щяхме да имаме потенциално предимство при сцеплението. В крайна сметка се оказа, че имаме аванс в цялата състезателна дистанция.“

Що се отнася до разговора по радиото, то Хорнер посочи, че по принцип пилотът, който следва друг автомобил, си съсипва гумите. Освен това в Ред Бул са били наясно, че Мерцедес ще спират в бокса, тъй като са с по-меката смес

„Макс обаче усещаше наистина страхотно гумите си. Виждали сме го безброй пъти да управлява поведението им изключително добре. Наистина ги пазеше през високоскоростните завои и бе в чудесна позиция, когато те влязоха в бокса. И беше абсолютно прав. Справи се невероятно добре, както и след това с медиума. В края на състезанието имаше достатъчно темпо в случай, че Люис [Хамилтън] започнеше да топи разликата, тъй като бе с далеч по-свежи гуми.“

„Първи и пети е страхотен резултат за шампионата при конструкторите, а освен това Макс излезе втори при пилотите. Тази победа дойде благодарение на монументално усилие от страна на отбора – всички на пистата и във фабриката – и Хонда. Такива дни показват, че вървим в правилната посока. Сега трябва да овладеем потенциала и да продължим напред“, заключи Хорнер.