Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: На Макс славата му тежи. Просто обича да кара бързи автомобили

Хорнер: На Макс славата му тежи. Просто обича да кара бързи автомобили

Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен не харесва особено да е известен, заяви Кристиан Хорнер. Шефът на Ред Бул Рейсинг коментира, че вече четирикратният световен шампион просто обича да кара бързи автомобили.

„На него би му харесало страшно много да печели всяко състезание, но в дните, когато не успява, взима максимум точки. Вече гледа голямата картина, а това идва с опита. Макс израсна много, затова четвъртата титла означава толкова много за него“, посочи Хорнер.

„Макс е човек, на когото славата му тежи. Не харесва хвалебствията. Просто обича да кара бързи автомобили и е уникален. Заслужава цялото признание, което управлението му носи“, допълни Хорнер

През сезон 2025 Верстапен ще има нов съотборник в лицето на Лиам Лоусън. Новозеландецът получи позицията, след като Серхио Перес изостана твърде много от нидерландеца през миналата година. Мексиканският пилот имаше нов договор от юни 2024-та за един сезон плюс опция за още един. Заради това преговорите се проточиха почти до края на декември, но в крайна сметка Перес напусна. След това имаше редица анализи дали Лоусън ще се справи с натиска в Ред Бул и с това да е съотборник на Макс Верстапен.

„Наясно сме, че има вариант миналото да се повтори, но Лоусън е друг пилот, различна личност и е способен да се справи с напрежението. Той демонстрира издръжливост и сила на характера, използва шанса си и постигна резултат“, заяви Хорнер.

„Първоначалният план не бе Лоусън да кара за Ред Бул през 2025 г., но така се стекоха обстоятелствата. За съжаление Серхио направи лош сезон. Но вярваме, че Лиам само ще прогресира в бъдеще. Важно е, че неговият стил на каране е подобен на този на Макс. Няма проблем с нервно поведение на предната част – в това си приличат. Убеден съм, че Лиам ще може да се сработи с Макс и ще ни донесе добри резултати“, допълни ръководителят на Ред Бул в F1.

Изборът на Ред Бул за втори пилот в тима бе между Лоусън и Юки Цунода. Японският пилот смяташе, че е изпълнил всички задачи и изисквания, но в крайна сметка за пореден път бе пренебрегнат.

„Моето мнение е, че Цунода трябваше да получи шанс. Не казвам, че си го е заслужил, защото вярвам, че никой нищо не е заслужил просто така. Но да го бяха сложили в болида за година и да видят как ще се справи“, коментира Гюнтер Щайнер

„Ако не е добър, да го освободят. Вместо това го оставиха за поредна година в Рейсинг Булс, което изобщо няма да го мотивира. Това ще му е пети сезон там, нали? Уж беше отбор за млади пилоти. Защо го държат и едновременно с това не му дават възможност (за големия тим)?“, попита още бившият шеф на Хаас в Гран при.